پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه / حضرت آیت الله مظاهری گفتند: گر بخواهیم امام زمانمان از دست ما راضی بوده، توسل های ما به جایی برسد و دعای امام زمان (عج) همراه ما باشد، باید متقی باشیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری، امروز در ادامه سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حکیم اصفهان،  رضایت امام زمان (عج) را برای شیعیان الزامی دانست و بیان داشت: اگر بخواهیم امام زمانمان از دست ما راضی بوده، توسل های ما به جایی برسد و دعای امام زمان (عج) همراه ما باشد، باید متقی باشیم.

ایشان در مورد خیر البریه بودن افزود: شرط متقی بودن آن است که، اهمیت دادن به واجبات عالی باشد به خصوص در مورد نماز، اهمیت دادن به مستحبات عالی باشد، بخصوص در مورد نماز جماعت و تحصیل علم دین و عمل صالح انجام دادن شرط نهایی است، در این صورت می توانیم دعای امام زمان (عج) را با خود داشته باشیم.

این مرجع تقلید توجه به عمل صالح را شرط اساسی شیعه بودند دانست و ادامه داد: اگر عمل صالح نداشته باشیم، ولی اهل بیت(ع) را تا سر عشق دوست داشته باشیم، شکی نیست که ما شیعه هستیم، اما شیعه خالص بودن نیازمند عمل صالح است، کسی که می خواهد اهل بیت(ع) از او راضی باشند، باید عمل صالح را سر لوحه کار خود داشته باشد، شیعه بودن بدون عمل صالح باعث می شود تا خدا ما را به شیعه گری قبول داشته باشد اما از رضایت نداشته باشد.

معظم له با تاکید بر آنکه رضایت امام زمان (عج) باعث موفقیت در زندگی می شود اذعان داشت: امام زمان(عج) شیعه رابه عمل صالح می شناسد؛ لذا فرد شیعه بدی خواهی بود اگر رضایت امام خود را نداشته باشی، شیعه اگر اهل نماز نباشد، نماز جماعت را برپا نکند، جاعل به دین باشد، رفیق باز باشد، اهل ماهواره باشد، باید نگران شیعه بودن خود باشد.

حضرت آیت الله مظاهری توجه به روایات شیعی که از جانب قرآن آماده است را واجب برشمرده و بیان داشت: در قرآن کریم آمده است که جهان محضر خداست، لذا بسیار مواظب باشید، شما در حضور مقدس خدا، پیامبر اکرم و اهل بیت(علیهم السلام) هستید چه در خلوت و چه در جمعیت، پس مواظب اعمال خود باشید، ادب حضور داشته باشید، در ماه رمضان با خدا و امام زمان پیمان ببندید و تقید به ظواهر شرع داشته باشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha