پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه در غرفه خبرگزاری حوزه

حوزه/ نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را باید از میوه ها و گل های معطر شجره طیبه انقلاب اسلامی دانست که بذر آن را باغبان امام خمینی(ره) کاشت و خون شهیدان پای این نهال ریخته شد و امروز هم باغبانی این شجره طیبه بر عهده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران، در خصوص ضرورت برپایی این نمایشگاه، به خبرنگار «حوزه» گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ایام ماه رمضان در کشور جمهوری اسلامی ایران، یکی از ابتکارات و گام های نوینی است که جمهوری اسلامی در بین 54 کشور اسلامی برداشته است، چرا که این برنامه را در هیچ کجای جهان اسلام سراغ نداریم.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را باید از میوه ها و گل های معطر شجره طیبه انقلاب اسلامی دانست که بذر آن را باغبان امام خمینی(ره) کاشت و خون شهیدان پای این نهال ریخته شد و امروز هم باغبانی این شجره طیبه بر عهده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای است و امیدواریم هر روز شاهد بارورتر شدن این شجره طیبه باشیم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه سراسر کشور، در خصوص فعالیت های بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: در مجموع اقداماتی در بخش های متعدد نمایشگاه بین المللی قرآن کریم صورت گرفته که رنگ و بوی قرآنی دارد.

وی افزود: شاید نزدیک به 50 مؤسسه حوزوی و همین طور مؤسسات قرآنی – حوزوی، امسال در نمایشگاه قرآن حضورچشمگیری دارند و خوشبختانه اقبال مردم به این بخش، بیش از سایر بخش هاست.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی اضافه کرد: با وجود این که برخی از غرفه های نمایشگاه، تا حدودی خلوت است، اما غرفه های مرتبط با حوزه، بسیار شلوغ و مورد مراجعه مردم است و این شرایط نشانگر علاقه مردم به خدمات قرآنی است که از طریق حوزویان ارائه می شود.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور، در خصوص دلایل احتمالی عدم حضور برخی از نهادهای حوزوی فعال در عرصه های قرآنی، گفت: عدم اطلاع رسانی کافی یا دیر هنگام، عدم وجود امکانات مالی کافی برای حضور در نمایشگاه و ...، از جمله دلایلی است که شاید باعث عدم حضور این نهادهای حوزوی در نمایشگاه قرآن کریم شده است.

وی تأکید کرد: هر کدام از عواملی که باعث عدم حضور نهادهای حوزوی فعال در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شده، باید رفع شده تا سال آینده شاهد حضور بیش از 150 مؤسسه حوزوی فعال در عرصه فعالیت های قرآنی باشیم و قطعا با تحقق این مهم، حوزویان به صورت تقریبا کاملی می توانند خدمات قرآنی خود را به جامعه قرآنی و قرآن دوستان کشور عرضه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha