جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
توقف پخش برنامه‌های ماه مبارک رمضان در پاکستان

حوزه/ دو سری از برنامه‌های خبری پاکستان که در ماه مبارک رمضان از شبکه‌های خصوصی این کشور پخش می‌شدند، به علت پخش بحث درباره قوانین توهین به مقدسات، از آنتن‌های تلویزیونی این کشور حذف شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، دو سری از برنامه‌های خبری پاکستان که در ماه مبارک رمضان از شبکه‌های خصوصی این کشور پخش می‌شدند، روز جمعه به علت پخش بحث و گفتگو درباره قوانین توهین به مقدسات، از آنتن‌های تلویزیونی این کشور حذف شدند.

سازمان مسئول نظارت رسانه‌های الکترونیکی پاکستان (پمرا) به دو کانال تلویزیونی «تی.وی وان» و «آج نیوز» اعلام کرد آن‌ها قانون عدم ترویج دیدگاه‌های فرقه‌ای را نقض کرده و حرمت ماه مبارک رمضان را شکسته‌اند. در بیانیه پمرا آمده که این دو کانال باید بلافاصله پخش دو برنامه تلویزیونی «عشق رمضان» با میزبانی شبیر ابوطالب از شبکه تی.وی وان، و برنامه «رمضان همراه ایمان» با میزبانی حمزه علی عباسی از شبکه آج نیوز را متوقف کنند.

حمزه علی عباسی بازیگر و فعال سیاسی پاکستانی در اوایل هفته اخیر در برنامه خود بحث مربوط به برخورد با جامعه احمدی و قوانین سخت گیرانه توهین به مقدسات را در کشور پاکستان مورد بحث و بررسی قرار داده بود. بحث مورد نظر سبب تنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شده بود و علامه کوکب نورانی از روحانیون پاکستان حمزه را مورد تهدید قرار داده و اعلام کرد پیش کشیدن این مباحث عواقب هولناکی برای او در پی خواهد داشت.

کشور پاکستان قوانین بسیار سخت گیرانه‌ای در مسئله توهین به مقدسات دارد و به گفته فعالان حقوق بشر این قوانین اغلب به منظور تسویه حساب‌های شخصی در مسائل قبیله‌ای و خانوادگی در جامعه پاکستان که 97 درصد آن‌ها را مسلمانان تشکیل می‌دهد، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

احمدیه فرقه‌ای اسلامی است که ریشه در تعلیمات و زندگی میرزا غلام احمد، بنیان‌گذار فرقه دارد که ادعای مهدویت و مُنجی‌گری می‌کرد. به همین دلیل این فرقه در میان شیعیان و اهل تسنن به‌عنوان فرقه‌ای ارتدادی شناخته می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha