جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تکیه ابراهیمی

حوزه/ تکیه ابراهیمی از برجسته ترین نمادهای شهر "الخلیل" فلسطین است که در ماه مبارک رمضان نام آن بیشتر بر سر زبان ها می افتد؛ چراکه روزانه ۶۰۰۰ وعده افطار میان نیازمندان تقسیم می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شهر الخلیل از شهرهای جنوب کرانه باختری فلسطین، شهری است که با وجود تمام محرومیت ها، محدودیت ها و اشغالگری صهیونیست ها این گونه شهرت یافته که هیچ کس در آن گرسنه نمی ماند و این صفتی است که نشان از سخاوت و بخشندگی مردم مسلمان این شهر دارد.

اما برخی بر این باورند که الخلیل این ویژگی خود را مدیون تکیه ابراهیمی است که روزانه هزاران فقیر فلسطینی برای به دست آوردن یک وعده غذا، خود را به آن می رسانند.

این تکیه از برجسته ترین نمادهای شهر الخلیل است که در ماه مبارک رمضان نام آن بیشتر بر سر زبان ها می افتد؛ چراکه روزانه 6000 وعده افطار میان نیازمندان تقسیم می کند.

عمار الخطب یکی از مسئولان این تکیه گفت: این تکیه در طول سال به جز عید فطر و قربان فعالیت می کند و در ماه رمضان فعالیت ما مضاعف می شود و البته غذاهای ما نیز از کیفیت خوبی برخوردار است.

الخطب افزود: تاریخ این تکیه که زیر نظر اوقاف فلسطین قرار دارد به حکومت ایوبی در سال 1174 و 1250 میلادی بر می گردد و از آن زمان تا کنون این تکیه وعده های افطاری را میان نیازمندان تقسیم می کند.

وی درباره نام این تکیه نیز گفت نام آن برگرفته از مسجد ابراهیمی است که تکیه در مجاورت آن قرار دارد که منسوب به ابراهیم پیامبر می باشد و اکنون اسرائیلی ها آن را به دو بخش تقسیم کرده اند که یک بخش آن به مسلمانان و بخش دیگر به یهودیان تعلق دارد و در این مسجد قبور و ضریح هایی منسوب به حضرت ابراهیم و اسحاق و یعقوب و یوسف (علیهم السلام) و تعدادی از همسران آنها وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha