جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر دستگیری از مستمندان گفت: معنویت بدون توجه به خلق خدا معنا ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا مبلغی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد با بیان این  که ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای دستگیری از نیازمندان است، اظهارداشت: مردم سخاوتمند ما بنابر فضائل و برکات این ماه مبارک، با کمک به نیازمندان توشه معنوی این ماه را برای خود مستحکمتر می بندند.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول رحمت واسعه الهی است تصریح کرد:در این ماه گرانقدر روح انسان به اوج قدرت تعالی خود می رسد و می تواند در پیمودن مسیر سعادت و خوشبختی، گام های ارزنده ای را بردارد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که انفاق و بخشش از خصایل این ماه مبارک است، خاطر نشان کرد:در این ماه فرصت بیشتر و مغتنمی برای انجام اعمال صالح از جمله صدقه دادن، دستگیری از نیازمندان و انفاق و بخشش بر روی انسان گشوده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان این که بعد از انجام عبادت های این ماه از قبیل روزه گرفتن تاکید ویژه ای بر رفع احتیاجات خلق پروردگار شده، تاکید کرد: چه بسا یکی از ابعاد مهم روزه داری ایجاد رقت قلب به نیازمندان است که در این ماه بیشتر نمود پیدا می کند.

وی در پایان از ثمرات روزه داری در این ماه را برانگیختن حس همدردی با نیازمندان عنوان کرد و بیان داشت: در ماه مبارک رمضان هر کس بنا بر وسع خود می تواند لبخند رضایت را بر چهره خلق نیازمند خداوند بنشاند، تا رضایت پروردگار را نیز میهمان قلب خود نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha