جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معلم مسلمان هندی به خاطر پوشیدن لباس اسلامی مجبور به استعفا شد

حوزه/ بسیاری از معلمان مدارس هندی اعلام کرده‌اند که از مدت‌ها پیش به خاطر پوشیدن عبا و لباس مذهبی اسلامی تحت فشار بوده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دانش آموزان مدرسه دولتی دهلی در شهر سرینگر، علیه جلوگیری از پوشیدن عبای اسلامی در این مدرسه دست به تظاهرات زدند و گروه‌های مدنی و حقوق بشر این منطقه نیز به اعتراض برخاستند.

جریان از زمانی آغاز شد که یکی از معلمان مسلمان به خاطر پوشیدن لباس اسلامی مورد توبیخ کاسوم وارکو مدیر مدرسه دهلی قرار گرفته و به او گفته شد که باید میان شغلش و لباس اسلامی یکی را انتخاب کند.

این معلم زن مسلمان هندی مجبور به استعفا شد و دانش آموزان با اعتراض به مسئولین مدرسه از آنان خواستند که او را دوباره به سر کار برگردانند.

به علاوه عملکرد مدرسه دهلی در سرینگر در ممانعت از پوشیدن عبای اسلامی، که برای زنان مسلمان هندی نقش مانتو را ایفاء می‌کند، روز شنبه کشمکش و درگیری‌های سنگینی میان دولت و گروه‌های مدنی جامعه ایجاد کرده و این گروه‌ها اقدام به انتقاد شدیدی از عملکرد مدرسه کردند.

برپایه این گزارش به نقل از thehindu.com،  نعیم اختر وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: این مسئله‌ای جدی است و مدیریت مدرسه باید در مقابل آن پاسخگو باشد. مردم اینجا آزادی انتخاب درباره زندگی خصوصی‌شان را دارند. کشور ما همانند فرانسه نیست که در آن دولت تصمیم می‌گیرد که مردم چه لباسی باید بپوشند.

پیشتر یک مهندس قانونگذار مستقل این مسئله را در مجلس عنوان کرده و گفت: این اقدام بدون فکر منجر به تهاجمات فرهنگی برای ما می‌شود. پوشیدن حجاب برای زنان مسلمان از اهمیت زیادی برخوردار است و منع لباس مذهبی و حجاب به وضوح تلاشی برای نقض حقوق مذهبی و دخالت در اعتقادات دینی افراد است.

در این میان بسیاری از معلمان مدارس هندی اعلام کرده‌اند که از مدت‌ها پیش برای پوشیدن عبا و لباس مذهبی اسلامی تحت فشار بوده‌اند.

سید علی گیلانی شهاب رئیس جناح حریت نیز خواستار عذرخواهی بدون قید و شرط مسئولین این مدرسه شده و گفت: این ایالت هندوستان دارای اکثریت جمعیت مسلمان بوده و جلوگیری از پوشش اسلامی در آنجا می‌تواند عواقب بسیار وخیمی به همراه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha