جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فریدون همتی

حوزه/ استاندار قزوین گفت: روحانیت از همان روزهای اولیه شکل گیری انقلاب در بطن حادثه و یاور امام خمینی (ره) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، دکتر فریدون همتی در دیدار با مدیران و معاونین مدارس حوزه های علمیه قزوین با اشاره به نقش مهم وتاثیرگذار حوزه علمیه و روحانیت در انقلاب اسلامی گفت:در شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی ملت ایران، روحانیت همواره همراه امام خمینی (ره) بوده و توانستند در برابر دشمنان وهمه یاوه گویان کشورهای استکباری بایستند.

استاندار قزوین بیان داشت: روحانیت و رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و وحدت مردم بود که توانست جوانان شجاع و انقلابی را به نظام جمهوری اسلامی تربیت نموده و امروز می بینیم نه تنها جوانان ما در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتند، بلکه امروز در دفاع از حریم ولایت وحرم حضرت زینب(س) در برابر دشمنان تکفیری ایستاده وکمترین ترسی ندارند.

همتی تصریح کرد: شما روحانیت وحوزه های علمیه امروز وظیفه بسیار سنگینی در قبال مردم وجوانان داشته وباید تلاش نمایید که این همراهی و ارتباط بیشتر با نسل جوان توسط شما روحانیت و حوزه های علمیه به خوبی صورت بگیرد.

استاندار قزوین در ادامه با انتقاد از برخی ناهنجاری ها در جامعه اشاره و اظهارداشت: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با تولید آثار مبتذل سعی دارند هویت اسلامی و انقلابی ملت ایران را تخریب و یا از بین ببرند که روحانیت امروز نباید این اجازه را به دشمنان بدهد، بلکه باید با بررسی علل و عوامل آن در این خصوص راهکار و برنامه به مسئولین ارائه دهند.

وی به جایگاه خدمتگزاری به مردم یادآورشد وعنوان داشت:داشتن مسئولیت در حکومت اسلامی و غیر اسلامی تفاوت ویژه ای داشته وباید مسئولین نگاه خود را به خدمت بدون منت در جامعه فراهم آورند.

همتی ادامه داد:مردم از کارگزاران حکومت ومبلغان دین بیشتر انتظار داشته و اگر امروز این نظام با اقتدار در برابر همه تهدیدات ایستاده به برکت خون شهداء، رهبری ، روحانیت و حوزه های علمیه است.

استاندار قزوین تصریح کرد:امروز بیش از همیشه نیازمند جدی به حمایت حوزه های علمیه وروحانیت برای اداره مطلوب این  استان  فرهیخته  هستیم چرا که امروز حوزه های علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی است.

وی نگاه دولت واستانداری را  به حوزه علمیه مدنظر قرار داد و  خاطرنشان کرد: امروز این نگاه ویژه مجموعه استانداری و مسئولین  وجود دارد  که بتوانیم در رفع مشکلات مدارس حوزه های علمیه گام جدی برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha