جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه قرآن

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور، رونق بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را به دلیل اعتماد مردم به حوزه های علمیه و روحانیت دانست.

آیت الله مرتضی مقتدایی با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، اظهار داشت: در ابتدا از برادران عزیز و بزرگواری که در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم فعالیت می کنند، تشکر می کنم چرا که ایشان اقدامات و خدمات قرآنی حوزه را تجمیع کرده و به صورت یک جا در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: به حمدالله کارهای قرآنی صورت گرفته توسط حوزه فراوان انجام شده و هر کدام از آن ها منشأ ثمرات خوب و مفید برای ملت شریف ایران، و مخصوصا برای جوانان و دانشگاهیان شده است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اضافه کرد: خدمات قرآنی حوزه های علمیه سراسر کشور، خدمات بسیار با ارزشی است و خوشبختانه این خدمات در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه می شود.

وی گفت: اهمیت بخش حوزوی نمایشگاه قرآن هم دقیقا به همین دلیل است که خدمات قرآنی که توسط طلاب و روحانیون در حوزه انجام شده، جمع می کنند و یک جا در معرض نمایش قرار می دهند .

آیت الله مقتدایی گفت: این طور هم که به من اطلاع دادند، بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم، مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفته، و استقبال امسال مردم از بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به مراتب از سال های قبل بهتر و فراگیرتر بوده است؛ این شرایط نشان از آن دارد که مردم به حوزه و روحانیت علاقه مند هستند.

وی با بیان این که مردم به دلیل اعتمادی که به روحانیت دارند، از خدمات آنان استفاده می کنند، گفت: مردم وقتی می بینند، کار و خدماتی که حوزه به آن ها ارائه می دهد، برای آن ها مفید بوده، دنبال آن هستند تا دوباره بیایند و از آن خدمات استفاده کنند؛ لذا می بینیم که بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم، با استقبال خوبی مواجه شده و مردم با مراجعه به این بخش از نمایشگاه، به هر بخشی که مطابق سلیقه خودشان باشد، مراجعه کرده و از خدمات آن بخش استفاده و خدمات مربوطه را دریافت می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در خصوص فعالیت های حوزویان و روحانیون در زمینه کتاب و نوشتن کتاب هایی بر اساس نیازهای جامعه نیز گفت: در این بخش هم به حمدالله حوزه تلاش ها و فعالیت هایی داشته و ما به برادران عزیز طلاب و نور چشمان مان، تأکید میکنیم، آن علومی که در حوزه فرا می گیرند را بیایند، قلم به دست گیرند و در معرض افکار عموم قرار دهند تا دیگران هم از آن اطلاعات خوب و مفید استفاده کنند؛ با این کار هم خودشان به وسیله قلم، این خدمات را جمع آوری کنند و هم این اطلاعات مفید و کاربردی در معرض دید افراد مختلف قرار می گیرد؛ این خدمت بسیار بزرگی به عالم اسلام و هم تبلیغ فراگیری است که انتظار می رود از طلاب و روحانیون که آن را انجام دهند.

وی در خصوص استقبال بسیار بالای مردم از بخش مشاوره بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هم گفت: چون چند سال است این قضیه مشاوره حوزویان در نمایشگاه قرآن ادامه داشته و افراد مختلفی از مردم به آن مراجعه کردند، شاهد استقبال بیشتری نسبت به سال های قبل از این مجموعه هستیم.

آیت الله مقتدایی افزود: مشاوره بخش حوزوی به مردم در مقایسه با مشاوره های غیر حوزوی، تفاوت خود را نشان می دهد؛ مردم چون در جاهای دیگر هم مشاوره می گیرند اما مجموعا با مراجعات و نیازهایی که داشتند، دیده اند که مشاوره روحانیت و حوزویان به آنان، از سطح بالای علمی برخوردار بوده و از آن مهمتر این که مردم به روحانیت و حوزه های علمیه اعتماد دارند.

وی افزود: وقتی مردم مشاوره های مورد نیاز خود را از حوزویان و روحانیت دریافت کردند و به نتیجه رسیدند، می فهمند، این مشاوره، یک مشاوره واقعی بوده که به نتیجه رسیدند و از این جهت این تجربه خوب را به دیگران هم منتقل و تبلیغ می کنند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: استقبال مردم از مشاوره حوزویان، به این دلیل است که این خدمات به حقیقت نزدیک بوده و فراگیری دارد و وقتی مردم اطلاع پیدا کردند، دنبال آن می آیند؛ فکر می کنم با این روند، روز به روز شاهد آن باشیم که بخش مشاوره روحانیت و حوزه به مردم، گسترش یافته و مردم بیش از پیش به آن رجوع کنند.

آیت الله مقتدایی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از اقدامات خبرگزاری حوزه برای پوشش اخبار بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: فعالیت های مجموعه خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، خوب و قابل تقدیر است و حقیقتا این مجموعه خوب، زحمت می کشند؛ من معتقدم این رسانه با علاقه، عشق و خلوص نیت تلاش می کنند و انشاالله تلاش شان هم مؤثر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha