جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضور علمای برجسته بحرین در بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم

حوزه/ در پی فضاسازی رسانه‌ای رژیم آل‌خلیفه در تحت فشار قرار دادن شیخ عیسی قاسم، برخی از علمای بحرین با صدور بیانیه این اقدام را محکوم و در منزل رهبر شیعیان بحرین حضور یافتند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه» اقدامات رژیم آل خلیفه در متهم کردن شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین واکنش جدی علما و روحانیون این کشور را برانگیخت.

پس از اعلام ضرورت نظارت حکومت بحرین بر فریضه خمس که با مخالفت علمای شیعه روبرو شد، این بار این رژیم با فضاسازی رسانه‌ای سعی در تحت فشار قرار دادن شیخ عیسی قاسم یا دستگیری او دارد.

بر این اساس یکی از مزدوران آل خلیفه با انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی مدعی شد شیخ عیسی قاسم از اقدام علیه نیروهای امنیتی بحرین حمایت و هزینه برخی تروریست ها را پرداخت می کند. این مزدور بحرینی همچنین ادعا کرده رهبر شیعیان بحرین در یکی از بانک های ایرانی 10 میلیون دلار پول دارد.

* بیانیه سيد عبدالله الغريفي و سید سعید الوداعی در حمایت از شیخ عیسی قاسم

این فضاسازی جدید با واکنش علمای بحرین از جمله آیت الله سيد عبدالله الغريفي و سید سعید الوداعی مواجه شده است.

آیت الله سيد عبدالله غريفي از علمای برجسته بحرین یکشنبه شب با صدور  بیانیه ای با محکوم کردن اهانت به آیت الله شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: حمله کردن و مورد هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم که بزرگترین نماد مذهبی شیعیان در بحرین است در حقیقت مورد هدف قرار دادن مذهب شیعه، همه مراجع، تاریخ، حال و آینده شیعه می باشد. آیا این کار به معنی تصمیم برای کنار گذاشتن این جزء ریشه دار این سرزمین است؟

در ادامه این بیانیه آمده است: متهم کردن این شخصیت بسیار زشت و توهین آمیز است؛ شخصیتی که دربردارنده قداست، صداقت، پاکی، صفا، فقاهت، علم و بصیرت است و همه‌ی وفاداری، اخلاص و محبت خود را برای وطن به کار گرفته است.

آیت الله غريفي در پایان اظهار داشت: امیدوارم خداوند این کشور را از همه شرور، لغزش ها و سختی ها حفظ کند و به ما رشد، حکمت و تدبر در عاقبت کارها عنایت کند.

سید سعید الوداعی فرزند مرحوم آیت الله الوداعی نیز با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: تایید تام و مطلق خود را از بیانیه آیت الله غريفي در حمایت از شیخ عیسی قاسم اعلام می کنم.

* حضور علمای برجسته بحرین در بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم

گزارش دیگری از بحرین حاکی است شب گذشته چند تن از علمای برجسته بحرین در بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم حضور یافتند. سيد عبدالله الغريفي، شيخ عبدالحسين الستري و شيخ محمد صالح الربيعي که به همراه شیخ عیسی قاسم شورای اصلی علمای بحرین را تشکیل می دهند شب گذشته در منزل رهبر شیعیان بحرین حضور یافتند.

در ایام ماه مبارک رمضان هر شب جلسه قرآنی و تفسیر کلام وحی در منزل شیخ عیسی قاسم و با سخنرانی وی برگزار می شود.

انتهای پیام/

313/20

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha