پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی، تنها راه برون رفت از بحران امروز جهان اسلام را تاکید بر وحدت ومبارزه با نقشه دشمنان اسلام در زمینه ایجاد اختلافات دانستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‎الله‎ سبحانی، بعد از ظهر امروز در درس تفسیر سوره مومنون که  در مجتمع عالی فقه، برگزار شد گفتند: دین مبین اسلام به فطرت انسان نگاهی ویژه دارد؛ به همین دلیل هرچیزی که مطابق با فطرت انسان است پاک است، مگر اینکه شرع آن را تحریم کرده باشد؛ در مقابل خداوند نعمات کثیری به بندگان عنایت کرده است که باید شکرگزار آن باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: شکرگزاری از مهمترین نشانه های ایمان است؛ در واقع خداوند همیشه انسان ها را به شکرگزاری نعمات الهی دعوت کرده است؛ در واقع تفاوت بندگان واقع خداوند با کفار یا کسانی که از یاد خدا غافل هستند در همین شکرگزاری و توجه به این نعمات است.

ایشان گفتند: انسان هایی که از یاد خدا غافل نیستند، اگر گناهی مرتکب شوند پشیمان شده و به سوی خدا باز می گردند، ولی کسانی که از یاد خدا غافل هستند این گونه نیستند.

معظم له بیان کردند: جوانان نباید از یاد خدا غافل شوند و این ارتباط را قطع کنند، زیرا هرچه به این ارتباط ادامه دهند قطعا رشد آنها تکمیل می شود و در مسیر عاقبت به خیری قرار می گیرند.

ایشان گفتند: اسلام بهترین شیوه و برنامه زندگی را به انسان ارایه کرده است؛ در عرصه اعتقادات و اصول دین از جمله توحید وعدل و اخلاقیات مباحث عظیمی بیان شده است که توجه به آنها آینده بشریت را تضمین می کند.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کردند: یکی از مهمترین سفارشات خداوند در قرآن به بندگان و بیانات پیامبر اکرم(ص)، مبارزه با اختلافات در جامعه اسلامی است، زیرا مسلمانان شکل دهنده امت واحده هستند.

ایشان گفتند: وحدت باعث اعتلای جامعه اسلامی می‎شود و این که چگونه اختلاف، انسان‎ها را به مشکل می‎اندازد؛ یعنی اگر مشکلی برای فرد و افرادی ایجاد شد دیگران برای کمک به او متحد شود؛ آنچه خداوند از ما خواسته است، همین اتحاد و امت واحده است که با وحدت، جمعیتی واحد را تشکیل می‎دهند.

وهابیون بر خلاف وحدت اسلامی عمل می کنند

معظم له با ذکر این مطلب که وهابیون بر خلاف وحدت اسلامی عمل می کنند اظهارکردند: مسلمانان باید سعی کنند که این نقشه شوم را با اتحاد خود از بین ببرند؛ ولی متاسفانه امروزه شاهد افزایش کشتارها در خاورمیانه هستیم که این مساله به دلیل همین تحرکات وهابیت و دشمنان اسلام است.

حضرت آیت الله سبحانی یادآورشدند: دشمنان اسلام برای تخریب صفوف مسلمانان، برنامه ریزی‎های وسیعی داشته و دارند؛ وهابیت با حمایت از گروه‌های تکفیری دست به کشتار مسلمانان می‏ زنند و از کوچکترین اختلافی که میان مسلمانان وجود دارد بیشترین سواستفاده را می‌کنند؛ متاسفانه دشمنان با اقدامات خویش مسلمانان را مقابل یکدیگر قرار می‌دهند و کاری میکنند تا  یکدیگر را بکشند و به این صورت به هدف خویش که اختلاف افکنی در امت اسلامی است می‌رسند.
این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که جامعه اسلامی در شرایط بسیاری حساسی به سر می‎برد، بیان کردند: تنها راه برون رفت از این مشکلات نیز وحدت و حضور مسلمانان در کنار یکدیگر است؛ در واقع نباید با اختلاف افکنی در زمین دشمن بازی کنیم؛ اگر مسلمانان به دنبال عاقبت بخیری هستند باید به تبعیت از پیامبر اعظم(ص) و راه ایشان بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • afafaf IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    با سلام و خسته نباشید: با تشکر و قدردانی از سایت خبرگزاری حوزه و تمام کسانی که زحمت می کشند . اجرکم عندالله . با تشکر فراوان