جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 385632
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کتاب فقه تربیتی انگلیسی

حوزه/ کتاب فقه تربیتی (جلد اول) به زبان انگلیسی تالیف حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی توسط انتشارات Islam and West Research center در لندن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این کتاب با نام " Educational Jurisprudence" در 448 صفحه و قطع وزیری به همت پژوهشکده اسلام و غرب پژوهشگاه بین المللی المصطفی و همکاری موسسه فرهنگی-پژوهشی امین درمالزی به زیور طبع آراسته شده است .

نشر این کتاب در راستای ارائه آثار اسلامی فاخر پژوهشی و آموزشی اندیشمندان ایرانی در عرصه بین‌الملل می باشد.

فقه تربیتی به عنوان دانشی میان رشته ای نخستین بار، قریب به دو دهه پیش، توسط  مولف محترم مطرح شد و سپس طی سالها تحقیق و پژوهش به مجامع علمی حوزوی و  دانشگاهی راه یافت.

مطالب این جلد که به مبانی و پیش فرض های فقه تربیتی اختصاص دارد در چهار فصل سامان یافته است، فصل اول به بحث در باره "حدود و قلمرو دانش فقه" و فصل دوم به" حدود و قلمرو دانش تربیت" اختصاص دارد." مقایسه و تعامل دانش فقه و دانش تربیت" عنوان فصل سوم این کتاب است .فصل چهارم نیز با عنوان "فقه تربیتی" شامل «امکان و ضرورت فقه تربیتی»، «پیشینه فقه تربیتی»، «عناصر اصلی دانش (فقه تربیتی)»، «گستره فقه تربیتی»، «جایگاه فقه تربیتی» و «مقایسه فقه تربیتی با دانش های متناظر» می شود.

«پیوست ها» نیز بخش دیگری از مطالب این کتاب را تشکیل می دهد و به مباحثی همچون «نسبت و تعامل فقه و اخلاق  (فقه اخلاق)» ، «پیشینه (فقه الاخلاق) در منابع فقهی» ، «پیشینه (فقه العقیدة) در منابع فقهی» و شماری از مسائل مستحدثه تربیتی می پردازد.

گفتنی است که جلد دوم این اثر نیز در دستور کار پژوهشکده قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha