جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مراسم پایان سال تحصیلی در مدرسه امام زین العابدین(ع) سنگال

حوزه/ همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) جشن پایان سال تحصیلی مدرسه امام زین العابدین(علیه السلام) شهر داکار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین معتقدی، نماینده جامعه المصطفی در سنگال در مراسم جشن فارغ التحصیلی تعدادی از دانش آموختگان مدرسه امام زین العابدین(ع) شهر داکا، ضمن تأکید بر اهمیت علم و دانش در آموزه های دینی اظهار داشت: کسب علم به ویژه علم دین یکی از مهمترین تأکیدات آموزه های اسلامی به شمار می رود.

وی توجه به پیشرفت علمی و قدم نهادن در مسیر کسب فناوری های نوین را یکی از الزامات کشورهای اسلامی در عصر جدید عنوان کرد و ابراز داشت: ورود هوشمندانه به عرصه علم و دانش از مهمترین بسترهایی است که می توان با توجه به آن در راستای تبیین معارف دینی قدم های مستحکم تری برداشت.

نماینده جامعه المصطفی در سنگال در ادامه ضمن تشریح جایگاه عالمان دین در عرصه های اجتماعی، با بیان این که تک تک افراد می توانند، نقش مبین معارف حقه الهی را بر عهده داشته باشند، اظهار داشت: با مراجعه با سیره اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) متوجه خواهیم شد که انسان ها در هر سن و سالی، حتی دوران کودکی، می توانند نقش مهمی را در توجه دادن دیگران به معارف دینی ایفا نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین معتقدی، با اشاره به این که در گذرگاه های تاریخی موارد متعددی از آموزگاری کودکان نسبت به بزرگسالان می توان یافت، خاطرنشان کرد: حکایت آموزش وضو از سوی امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) به فردی بزرگسال، حکایتی بس خواندنی از شیوه تبیین معارف دینی و اخلاق مداری اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha