شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی فر

ولایت سنگ زیربنای نظام جمهوری اسلامی ایران است لذا بر هر مسلمانی واجب است که این نور الهی را بشناسد و از آن صیانت نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی فر با حضور در جمع طلاب طرح ارتقایی در مدرسه امام خمینی (ره) عنوان داشت: احکام اسلام همواره متوجه جامعه واحد بوده و نماز جمعه، جماعت و حج نمونه ای از اجتماعی بودن دین اسلام  می باشد.

این پژوهشگر حوزوی بیان داشت: مخاطب آیات قرآن مسلمانان هستند لذا قرآن مجموع جامعه را به عنوان یک مجتمع عمل کننده آیات قرآن دانسته است تا فرامین الهی در جوامع اجرا شده و توسعه یابد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه مسلمانان نسبت به انجام امور الهی موظف هستند، بیان داشت: قرآن کریم وجود ولایت و حکومت را به عنوان یک اصل در دل احکام الهی ثابت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی فر خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی دارای نظام تشکل و اجتماع است و مخاطب آیات قرآن حیثیت اجتماعی برآمده از دل امت اسلامی است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) اظهار داشت: مسائل موجود در جامعه موجب می شود که  نیاز به مجتمعی که دارای نظام باشد احساس شود تا احکام قرآنی در جامعه تبیین شود.

وی اذعان داشت:  امامت مقام والایی است که انبیاء پس از پیچ و خم های فراوانی یه این مقام دست می یافتند ، امامت از جانب خداوند جعل شده است، منصب ولایت و امات فطری است و مردم نیازمند امام و رهبر هستند چرا که بدون ولایت جامعه از هم گسسته خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ولایت سنگ زیربنای نظام جمهوری اسلامی ایران است لذا بر هر مسلمانی واجب است که این نور الهی را بشناسد و از آن صیانت نماید.

وی در پایان ولایت را عامل وحدت اقشار جامعه دانست و گفت: ولایت فقیه عامل حفظ ارزش های انقلاب و نظارت بر عدم انحراف انقلاب از مسیر خود می باشد و در ابعاد مختلفی، انقلاب و نظام را عزت بخشیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha