جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی _ مدیر حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه کرمانشاه با بیان اینکه ماه رمضان بزرگترین تمرین صبر و بردباری در برابر گناهان و معاصی است، از امام حسن (ع) به عنوان بهترین الگوی صبر و تقوا برای مسلمانان یاد کرد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، از کرمانشاه جشن سالروز ولادت دومین اختر آسمان تشیع و کریم ترین نخل بوستان اهل البیت علیهم السلام امام حسن مجتبی (ع) در مجموعه فرهنگی مذهبی بیت الأحزان استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی با حضور در جمع جوانان انقلابی و محب اهل بیت علیهم السلام عنوان داشت: آیات قرآن کریم همواره مسلمانان را به مودت و محبت به اهل بیت علیهم السلام سفارش می کند و وعده بهشت را به شیفتگان انبیاء الهی و جهنم و عذاب را به دشمنان اهل بیت علیهم السلام داده است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: جوانان انقلابی خود را مسلح به سلاح قرآن نمایند و در برابر حربه های دشمنان با ادله آیات قرآن موجب بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه باشند.

وی خاطر نشان کرد: امام حسن (ع) از نظر صورت و سیرت در بین ائمه اطهار علیهم السلام شبیه ترین فرد به پیامبر اکرم (ص) بود و در برابر ناملایمات زمانه از خود حلم و بردباری نشان می داد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به دیگر ویژگی های امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: جوانمردی و یتیم نوازی، کرامت و سجایای اخلاقی ایشان مردم را شیفته و دلبسته خود کرده بود.

این مسئول با اشاره به صبر دومین اختر تابناک امامت و ولایت اظهار داشت: ماه رمضان بزرگترین تمرین صبر و بردرباری در برابر گناهان و معاصی است، امام حسن (ع) بهترین الگوی صبر و تقوا برای مسلمانان است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه افزود: نص صریح قرآن کریم مسیر تعالی و وصال به خداوند متعال را محبت اهل بیت علیهم السلام می داند، همانطور که عشق زلیخا به حضرت یوسف (ع) موجب تحولی عظیم در وی شد عشق و محبت به اهل بیت نیز عامل سعادت و کمال انسان ها می باشد.

وی حضور جوانان و نوجوانان را در هیئات مذهبی را بزرگترین نعمت برای اسلام و انقلاب دانست و ابراز داشت: افتخار جوانان انقلابی و مذهبی عشق به اهل بیت علیهم السلام است که در بزرگترین اجتماع مسلمانان در اربعین حسینی این مهم به دشمنان و منافقان ثابت گردید.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: امروزه عده ای که  صدای آمریکا را در جامعه به گوش مردم می رسانند و جوانان را از نظر فکر سیاسی بر علیه نظام تحریک می نمایند بر اساس بیانات امام خمینی (ره) قطعأ از کفار بدترند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  ترویج اندیشه های امام خمینی (ره) و تبیین مکتب ائمه اطهار علیهم السلام توسط جوانان انقلابی در عرصه فضای مجازی رشد معنوی جامعه و اخلاقی جامعه را به همراه دارد که باید در این زمینه اهتمام بیشتری گردد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha