پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسئول غرفه مرکز معارف اسلامی امام رضا(ع)

حوزه/مسئول غرفه مرکز معارف اسلامی امام رضا(ع) در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ضمن تشریح خدمات مختلف این غرفه به بازدیدکنندگان گفت: در این غرفه ۲۳ هزار پایان نامه با موضوعات قرآنی معرفی می شود.

هادی کلانتری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»مستقر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در خصوص فعالیت های غرفه مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، اظهار داشت: کار اصلی مؤسسه امام رضا پژوهش در زمینه معارف قرآنی است و ما پژوهش های صورت گرفته توسط این مرکز علمی را به بازدیدکنندگان معرفی می کنیم.

وی با بیان این که مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) از 20 سال پیش تا کنون نشریات بشارت و بینات را به چاپ می رساند، گفت: نمونه هایی از این نشریه ها که نشریه های علمی و حوزوی محسوب می شود، در نمایشگاه قرآن در معرض نمایش گذاشته شده تا بازدیدکنندگان با آن ها  آشنا شوند.

مسئول غرفه معارف اسلامی امام رضا(ع) در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، خاطرنشان کرد: جدای از تمام خدمات ارائه شده،، ما قسمت پایان نامه های قرآنی را برای معرفی به بازدیدکنندگان به نمایشگاه قرآن آوردیم که در این قسمت 23 هزار پایان نامه در موضوعات مختلف قابل دسترسی علاقه مندان وجود دارد؛ البته ما همه این تعداد پایان نامه را در گنجینه ای نگهداری می کنیم.

وی یادآور شد: همچنین مرکز بانوان قرآن پژوه از مراکز زیر مجموعه مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) است که بانوان را به مباحث مختلف قرآنی، اعم از حفقظ، قرائت تشویق می کند؛ همچنین خانواده بزرگ یاسین را از سال گذشته تشکیل دادیم که تا پایان نمایشگاه قرآن سال گذشته حدود 10 هزار عضو را جذب کردیم و امسال شاهد افزایش رغبت مردم به قرار گرفتن در خانواده بزرگ یاسین هستیم؛ کار این خانواده بزرگ یاسین این است که مردم را ترغیب می کند تا سوره یاسین را تلاوت کرده و راجع به آن تحقیقاتی را انجام دهند.

کلانتری خاطرنشان کرد: اولین بار نشریه قرآنی با خط بریل منتشر کنیم، 4 سال پیش بود و  الان به نسخه 16 رسیده است؛ یک نسخه شنیداری دارد، و یک نسخه خواندنی و یک نسخه نیز که با خط بریل تهیه شده، برای نابینایان است.

وی در پایان گفت: در نمایشگاه امسال، حدود 10 اثر علمی جدید که از سوی محققان مرکز معارف اسلامی امام رضا(ع) نوشته شده است را درنمایشگاه قرآن عرضه کردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha