جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از آثار موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث

حوزه/ مراسم رونمایی از آثار ترویجی و بین المللی موسسه بین المللی دارالحدیث، امشب با حضور شخصیت های ملی و استانی، در این موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» این مراسم با حضور آیت الله  محمدی ری شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی، مهندس مهدی صادقی استاندار قم، مهندس سقاییان نژاد شهردارقم، حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسرمدیرکل صداوسیمای استان، مهندس سیار فرماندار قم و شخصیت های استانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، معاونان و مدیران این موسسه به ارایه گزارشی از فعالیت های این موسسه علمی وفرهنگی و تحقیقاتی و پژوهشکدهای مختلف آن پرداختند.

هادی حجت، معاون آموزشی دانشگاه قرآن وحدیث در ابتدای این مراسم گفت: در حال حاضر 5 هزار دانشجو در این دانشگاه در دو بخش رسمی و مجازی مشغول به تحصیل هستند و 3 هزار دانشجو نیز از این مرکز فارغ التحصیل شده اند؛ هم اکنون 54 عضو هییت علمی و سه دانشکده با 23 رشته وگرایش در مقاطع مختلف در این مرکز علمی فعالیت دارند.

حجت اظهارکرد: این دانشگاه از سوی وزارت علوم در طبقه دانشگاه های درجه یک قرار گرفته است؛ سال 95 سال اصلاح ساختار و چاپک سازی فعالیت های دانشگاه است؛ اصلاحات آیین نامه های آموزشی و مالی از جمله فعالیت هایی است که در زمینه چابک سازی و کاهش هزینه های این مرکز علمی انجام می شود.

وی گفت: امسال اولین دوره آموزش آزاد برای اولین بار در بیروت برگزار شده است؛ 30 دوره در ایران به زبان فارسی برگزار شده بود که امسال در فروردین یک دوره کوتاه مدت در بیروت انجام شد؛ سه قرارداد با وزارت علوم برای طراحی و تدوین 56 واحد درسی که شامل دروس تخصصی حدیث است که در سراسر کشور برگزار می شود انجام شده است.

گفتنی است، سخنران اصلی این مراسم آیت الله  ری شهری بود که در سخنانی به ذکر اهمیت علم آموزی اشاره کرد.

در پایان این مراسم، 35 اثر به زبان فارسی و 35 اثر به زبان های بین المللی رونمایی شد؛ همچنین دو سایت تخصصی از جمله سایت تخصصی  پیامبر رحمت رونمایی گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha