پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 نمایشگاه قرآن مجید در ایالات متحده آمریکا

حوزه/ جولیان رابی گفت: این نمایشگاه فرصتی ایجاد می‌کند تا مردم ایالات متحده آمریکا قرآن را از نزدیک مشاهده کرده و در پیش‌فرض‌های ذهنی‌شان درباره اسلام تامل کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نخستین نمایشگاه قرآن مجید در آمریکا در 15 اکتبر امسال در نگارخانه آرتور ساکلر اسمیت‌سونیان واقع در واشنگتن ، برگزار می‌شود.

اسمیت‌سونیان اعلام کرد طرح اجرای نخستین نمایشگاه قرآن مجید با نمایش نسخه های خطی نفیس مزین، متعلق به یکی از مجموعه‌های نسخ برجسته قرآن به زودی به اجرا گذاشته می‌شود.

شیلا بلر، یک استاد دانشگاه تاریخ هنر که در رشته هنر اسلامی در دانشکده بوستون و دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا تخصص پیدا کرده می‌گوید: در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌توانند قرآن‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و در وسعت وسیعی تاریخ پیش رویشان را نظاره کنند. این قرآن‌ها نشان می‌دهند که دنیای اسلام تا چه اندازه متنوع است.

معصومه فرهاد سرپرست ارشد ساکلر و فریر و سرپرست هنر اسلامی، در رابطه با این نمایشگاه قرآنی که قرار است درست چند هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شود می‌گوید: این نمایشگاه فرصتی برای ارائه داستان متفاوتی درباره اسلام و قرآن است. به علاوه این نمایشگاه فرصتی را برای تمرکز روی اهمیت کارهای هنری و اهمیت تاریخ هنر فراهم می‌سازد.

جولیان رابی، مدیر ساکلر و فریر نیز گفت: این نمایشگاه مکمل ارزشمندی برای نمایشگاه انجیل‌های پیش از سال 1000 است که در سال 2006 برگزار شد و فرصتی ایجاد می‌کند تا مردم ایالات متحده آمریکا قرآن را از نزدیک مشاهده کرده و در پیش‌فرض‌های ذهنی‌شان درباره اسلام تامل کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha