شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روزه داری مسیحیان مالزی در کنار مسلمانان

حوزه/ اسقف اعظم کلیسای کوچینگ گفت: گشاده‌رویی مدیر مرکز اطلاعات اسلامی سبب شد پیشنهاد روزه داری مشترک را همان لحظه پذیرفته و اکنون همه با هم روزه‌هایمان را باز می‌کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از malaysiakini.com، مسلمانان و مسیحیان کاتولیک مالزی در شهرهای پوتراجایا و کوچینگ این کشور ماه مبارک رمضان را در کنار یکدیگر برگزار می‌کنند.

جمعه گذشته در کوچینگ، مسلمانان و کاتولیک‌ها در مرکز کلیسای جامع جمع شدند تا روزه‌های خود را باز کنند. در این روز، بعضی مسیحیان نیز در کنار مسلمانان روزه گرفتند. در روزهای آتی نیز گروه میان ادیانی تصمیم گرفتند تا مراسم افطاری را در پوترا، وقع در پوتراجایا و با حمایت اداره وحدت ملی و یکپارچه سازی مالزی برگزار کنند.

جان های، اسقف اعظم کوچینگ روز جمعه در سخنرانی خود گفت: ایده برگزاری مراسم میان ادیانی توسط زبیریا متالی مدیر اجرایی مرکز اطلاعات اسلامی ارائه شد زیرا او می‌خواست اعمال اسلامی را با کلیسای کاتولیک شریک شود.

اسقف اعظم همچنین گفت: گشاده‌رویی ایشان و تیم‌شان به ما اعتماد به نفس داد و سبب شد پیشنهاد ایشان را همان لحظه پذیرفته و اکنون همه اینجا با هم حضور داریم و با همدیگر روزه‌هایمان را باز می‌کنیم. در واقع بعضی از کاتولیک‌ها امروز را برای نشان دادن همبستگی با مسلمانان روزه بوده‌اند.

اسقف در ادامه گفت: انگیزه‌های سیاسی می‌تواند در مالزی که کشوری چندمذهبی می‌باشد اصطکاک‌هایی را ایجاد کند، اما این مسئله بستگی به این دارد که مردم مالزی چه رفتاری با همدیگر داشته باشند.

وی افزود: زشتی معمولا چهره‌ی خود را در قالب سوء ظن، دشمنی، پرخاشگری، محکومیت و حتی نفرت و خشونت نشان می‌دهد. این مسئله زمانی رخ می‌دهد که به اختلافات و تفاوت‌ها دامن زده، به دنبال سلطه نظرات خود بر دیگران باشیم. در مقابل زیبایی در صلح و همدلی خود را نشان می‌دهد که در آن مردم با اعتقادات دینی مختلف و قومیت‌های متفاوت در کنار همدیگر زندگی کرده و به همدیگر احترام بگذارند، چرا که معتقدان واقعی خداوند به همگان به چشم مخلوقات خداوند می‌نگرند.

اسقف اعظم در پایان گفت: ما دعا می‌کنیم که جامعه ما توسط تاریکی ایجاد شده با سوءظن، دشمنی و علاقه به تسلط و رفتار نفرت‌گرایانه از کار نیافتاده و در عوض هر یک از ما شمعی را با نور خدا روشن کرده و کشورمان را نورانی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha