جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عیسی قاسم

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه استان قم، با محکوم نمودن اقدام رژیم آل خلیفه در لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: به سردمداران دست نشانده آل خلیفه هشدار می دهد اینگونه اعمال خلاف مروّت و دیانت تأثیر بسیار مخرب و ویرانگری بر روابط جهان اسلام خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» بیانیه مدیریت حوزه علمیه استان قم در محکومیت سلب تابعیت از عالم وارسته آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

 إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ أُوْلَئِكَ لَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ . (شوری 42)

"محکومیت و مجازات برای كسانى است كه به مردم ستم مى‏كنند و در زمین بناحق ظلم روا مى‏دارند; براى آنان عذاب دردناكى است."

رژیم سفاک آل خلیفه  با تمسک به شیوه‌های مختلف، اعتراضات مسالمت آمیز و خیرخواهانه ی مردم ستمدیده و مظلوم بحرین را سرکوب نموده و با توسل به زور و بازداشت و تبعید  و دامن زدن به اختلافات قومی، طایفه‌ای ، از هیچ عمل ننگینی برای  هویت زدایی از جامعه اصیل این کشور فروگذار نبوده، و این بار در اوج عجز و ناتوانی اقدام به سلب تابعیت از عالم وارسته آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نموده است.

ملت بزرگ بحرین انواع ستم، کشتار، تبعید و زندانهای ظالمانه را در طول حکومت آل خلیفه ملعون تحمل کرد و جان بسیاری از فرزندان و رهبران خود را در راه انقلاب و انتفاضه خود تقدیم نمود. انواع سلاحهای ممنوعه علیه این ملت به کار گرفته شد و ارتش های کشورهای دست نشانده ی منطقه، برای قلع و قمع تظاهرات مسالمت آمیز و مشروع این ملت بزرگ به میدان آمدند، ولی ملت بحرین استوار، پایدار و انقلابی در برابر این تهدیدها باقی ماند و ارعاب ، تهدید و انواع سلاح ها نتوانست این ملت شجاع و آزاده را از میدان به در کند.

مدیریت حوزه علمیه استان قم، تحت لوای مراجع گرانقدر، همگام با دیگر آزادگان جهان ضمن محکوم نمودن این حکم سیاسی، و اعلام حمایت از ملت مظلوم بحرین ، همه مراکز علمی و دینی جهان اسلام و نیز تمام علاقه مندان به شرافت و کرامت انسان را به مقابله با چنین احکام ننگین و مضحکی فرا می خواند، و به سردمداران دست نشانده آل خلیفه هشدار می دهد اینگونه اعمال خلاف مروّت و دیانت تأثیر بسیار مخرب و ویرانگری بر روابط جهان اسلام خواهد گذاشت. وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ.

مدیریت حوزه علمیه استان قم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha