شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
غرفه شهدای روحانی مدافع حرم

حوزه/ با فعالیت غرفه شهدای روحانی مدافع حرم در بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، عطر بوی ایثار و شهادت در بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پیچیده است.

حجت الاسلام سیدمحمد مصطفوی مسئول غرفه شهدای روحانی مدافع حرم که خودش نیز از فرزندان شهداست، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهار داشت: همزمان با بالا گرفتن بحث مدافعان حرم اهل بیت(ع) و همچنین توجه خاص مردم به شهدای مدافع حرم، تصمیم مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور بر این شد تا با راه اندازی غرفه ویژه ای تحت عنوان غرفه شهدای روحانی مدافع حرم در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ضمن ارج نهادن بر مقام والای مدافعان حرم، شهدای روحانی این عرصه را به صورت ویژه و برجسته ای معرفی کند.

وی با بیان این که غرفه شهدای روحانی مدافع حرم، از غرفه های پر رونق و پر مخاطب بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است، گفت: روحانیون همواره در خط مقدم جبهه سیاسی و فرهنگی و نظامی کشور بوده و شاهد این مدعا، حضور آنان در جبهه های هشت سال دفاع مقدس بود.

مسئول غرفه شهدای روحانی مدافع حرم، گفت: روحانیت در طول هشت سال دفاع مقدس به نسبت جمعیتی که داشت، بیشترین آمار شهدا را به نسبت سایر اقشار جامعه داشت و این مهم نشان از آن دارد که روحانیون خود پیشقراول مبارزه با دشمنان اسلام هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم شهدای روحانی قابل توجهی در بین شهدای مدافع حرم وجود دارد و تا کنون و طبق آمار رسمی حدود 56 شهید مدافع حرم از روحانیون هستند.

حجت الاسلام مصطفوی اضافه کرد: از بین 56 شهید روحانی مدافع حرم، حدود 25 شهید ایرانی و مابقی از کشورهایی چون افغانستان، پاکستان، لبنان، بنگلادش و ... هستند.

وی گفت: ما در غرفه شهدای روحانی مدافع حرم، 9 شهید را به صورت برجسته معرفی می کنیم، به گونه ای که هم زندگی نامه آنان را به بازدیدکنندگان ارائه می دهیم و هم این که کلیپی از بخش های مختلف زندگی این 9 شهید را به نمایش گذاشته ایم.

مسئول غرفه شهدای روحانی مدافع حرم در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، افزود: برای مثال ما در این غرفه حجت الاسلام شهید محمدعلی قلی زاده را که یکی از اساتید تفسیر قرآن بود، معرفی می کنیم.

وی گفت: روحانیون همواره پیشقراول و در خط مقدم عرصه جهاد و شهادت هستند و همانگونه که در دفاع مقدس بیشترین آمار شهداء از سوی روحانیت بود، امروز و در جبهه سوریه، برای مقابله با تروریست های تکفیری داعش و دفاع از حرم اهل بیت(ع) نیز، روحانیون در خط مقدم حضور داشته و دوشادوش سایر رزمندگان سپاه اسلام، می جنگند.

حجت الاسلام مصطفوی افزود: مدافعان حرم حقیقتا درک صحیحی از شرایط دارند؛ مقام معظم رهبری نیز در سخنان چندی پیش خود تصریح کرده بودند که اگر جلوی دشمن در جبهه سوریه گرفته نشود، ممکن است در کرمانشاه یا همدان مجبور به مقابله با آنان شویم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ما در این غرفه به دنبال برجسته کردن نقش روحانیون در عرصه های جهاد و مبارزه علیه دشمنان اسلام هستیم، گفت: خوشخبتانه شاهد استقبال بسیار خوب مردم از غرفه شهدای روحانی مدافع حرم هستیم که این مهم نشان از علاقه زیاد مردم به رزمندگان اسلام در جبهه سوریه دارد.

مسئول غرفه شهدای روحانی مدافع حرم، یادآور شد: در این غرفه و برای بالاتر بردن جذابیت کار برای مخاطبان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه، چند برنامه جانبی را پیش بینی کردیم که از جمله آن ها، استقرار یک روحانی متخصص در امر کودکان است که با برگزاری بازی هایی خاص کودکان، آنان را با شهدای مدافع حرم آشنا می کند.

وی افزود: همچنین بازدیدکنندگان از غرفه شهدای روحانی مدافع حرم در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، می توانند با حضور در این غرفه، با ماکت حرم حضرت زینب(س) که نماد شهدای مدافع حرم باشد، عکس رایگان یادگاری بگیرند؛ قطعا این کار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام مدافعان حرم تأثیر گذار است.

حجت الاسلام مصطفوی در پایان گفت: همچنین هر شب، مسابقه ای با محوریت قرآن و شهدای مدافع حرم برگزار و در نهایت به برندگان جوایزی اهدا می شود؛ این مسابقه تا پایان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، هر شب برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha