پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرتضی گنجی در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم

حوزه/دادستان عمومی و انقلاب قم انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن در فضای مجازی را جرم دانست و گفت: برای این جرم، مجازات حبس وجود داشته؛ حتی اگر در گروه های خانوادگی این تصاویر منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  مرتضی گنجی در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم که به مناسبت هفته قوه قضائیه که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قم برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 9 تن مواد مخدر در سال گذشته در قم کشف شده که 95 درصد آن مربوط به این شهر نبوده است.

وی ابراز داشت: امکانات خوبی برای معتادان قمی فراهم شده تا بتوانند به راحتی ترک کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قم خاطرنشان ساخت: انجمن حمایت از زندانیان همراهی های خوبی با خانواده های زندانیان داشته و مشکلات مناسبی را برطرف نموده است.

گنجی با اشاره به خدمات انجمن حمایت از زندانیان تصریح کرد: تحت پوشش قراردادن تمام خانواده های زندانیان، حمایت از فرزندان ممتاز زندانیان، ثبت نام فرزندان ممتاز در بهترین مدارس غیرانتفاعی شهر، حمایت نقدی از خانواده های زندانیان، پرداخت هزینه آب، برق و گاز خانواده های زندانیان بر اساس طبقه بندی، پرداخت بن به خانواده های زندانیان در ماه مبارک رمضان و ... از جمله خدمات می باشد.

وی بیان داشت: بالغ بر 500 میلیون تومان کمک نقدی به خانواده های زندانیان از سوی انجمن حمایت از زندانیان در سال 1394 انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم اظهار داشت: برپایی سفره های افطار از سوی خیرین در زندان از جمله برنامه های مناسب در ماه مبارک رمضان بوده است.

گنجی ابراز داشت: از امروز بخش نامه ای صادر شده تا تمام زندانیانی که حبس زیر 6 ماه دارند، به شرطی که جرم آنان جزو مستثنیات نباشد، آزاد شوند.

وی انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن در فضای مجازی را جرم دانست و خاطرنشان ساخت: برای این جرم، مجازات حبس وجود داشته؛ حتی اگر در گروه های خانوادگی این تصاویر منتشر شود.

دادستان عمومی و انقلاب قم یادآور شد: فضای مجازی قم از سوی دادستانی به صورت روزانه رصد خواهد شد تا از وقوع جرم، پیشگیری و حکم آن نیز سریعا صادر خواهد شد.

گنجی تصریح کرد: همچنین شرکت هایی که احتمال دارد فعالیت های گلدکوئیستی داشته باشند، رصد کرده و در صورت احراز تخلف، پلمپ خواهند شد.

وی بیان داشت: اتباعی از کشورهای گوناگونی در قم ساکن هستند که نزدیک به 20 درصد از جرائم، مربوط به اتباع این کشورها می باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به موضوع اراذل و اوباش، اظهار داشت: اشخاصی که سابقه شرارت های گوناگون دارند، به صورت ماهیانه به دادسرا احضار شده و پس از پاسخ به سوالات گوناگون، مرخص خواهند شد.

گنجی به موضوع زمین خواری و کوه خواری اشاره و ابراز داشت: در جلسه حفظ حقوق بیت المال که روز گذشته برگزار شد، مقرر گردید نهادهایی که در موضوع منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مسئول هستند، با نظارت دادستانی، تیمی تشکیل داده و به صورت مستمر تمام استان را رصد کرده و هر مکانی که نشانه هایی از تصرفات در اراضی طبیعی یا کوه ها بود، رأسا اقدام به رفع تصرف و تخریب آن کنند.

گنجی ابراز داشت: امروز مشکل مواد مخدر صنعتی این است که میزان مصرف آن کم و میزان تأثیر آن بالاست؛ چراکه یک گرم از یک ماده مخدر صنعتی همچون هروئین، کراک و شیشه مصرف 33 نفر است.

وی یادآور شد: اگر جایی ذکر می شود که در زندان مواد مخدر پیدا شده، فکر نکنید که یک کیلو مواد پیدا شده؛ چراکه اگر یک گرم را تقسیم بر 33 کنیم، همان مقدار کم را 10 نفر در زندان مصرف می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قم خاطرنشان ساخت: 37709999 شماره تماسی است که اهالی شهر مقدس قم می توانند گزارش خرده فروشان مواد مخدر را اعلام نمایند تا با آن مقابله شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha