پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
الازهر

حوزه/ شیوخ اخوان المسلمین با انتشار پژوهشی، ضمن حمله به مؤسسات دینی و در راس آنها الازهر و اساتید آن، از عناصر و علمای اخوان المسلمین خواسته اند از حکومت مصر اطاعت نکنند و به فتواهای الازهر نیز اعتنایی نداشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعیت اخوان المسلمین مصر حمله جدیدی را علیه الازهر و نهادهای دینی مصر آغاز کرده که با اعتراض الازهر و علمای آن روبرو شده و ادعا کرده اند که این حملات به صورت برنامه ریزی شده علیه الازهر انجام می شود.

شیوخ اخوان المسلمین پژوهشی را منتشر کرده اند که در آن، ضمن حمله به مؤسسات دینی و در راس آنها الازهر و اساتید و شیوخ آن، از عناصر و علمای اخوان المسلمین خواسته اند از حکومت مصر اطاعت نکنند و از هرگونه ابزار خشونت علیه حکومت و در جهت بازگرداندن محمد مرسی به قدرت استفاده کنند.

در این پژوهش که توسط "هیئت علمای انقلاب" وابسته به اخوان المسلمین منتشر شده از عناصر اخوان المسلمین خواسته شده به فتواهای مؤسسات دینی مصر از جمله الازهر اعتنایی نکنند.

این حملات در حالی صورت می گیرد که شکری الجندی از نمایندگان پارلمان مصر در این رابطه گفته: حمله اخوان المسلمین به الازهر و مؤسسات دینی مصر برای متزلزل ساختن تصویر مصر و منبر آن در جهان اسلام صورت گیرد.

در همین راستا دکتر محمد الشحات الجندی عضو مجمع تحقیقات اسلامی الازهر گفت: اخوان المسلمین تلاش می کند از فتوای دینی در جهت منافع خود استفاده کند و حمله آنها به الازهر نیز برای تخریب منبر اسلامی الازهر است که اخوانی ها آن را به سود خود نمی بینند و همچنین به این خاطر است که الازهر با افکار انحرافی و افراطی مبارزه می کند.

وی افزود: اخوان المسلمین از فتوای دینی برای ترویج خشونت سوء استفاده می کنند و از هر وسیله ای برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند و برای توجیه سخنان خود به تفاسیر اشتباه از قرآن استناد می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha