پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علی تهامی مدیرکل زندان های استان قم

حوزه/ این مقام مسئول قضایی گفت: در ماه مبارک رمضان حدود ۳۵ نفر از روحانیون در زندان های استان قم مشغول به فعالیت از جمله اقامه نماز، آموزش قرآن، آموزش مسائل اخلاقی، اعتقادی و احکامی و ... می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی تهامی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه سازمان زندان ها در عنوان آن نهفته است که سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی می باشد.

وی ابراز داشت: اقدامات تأمینی و تربیتی را در سه بخش زندانی، زندان و زندان بان انجام می دهیم.

مدیرکل زندان های استان قم خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم تا کاهش جمعیت کیفری را برای زندانیان داشته باشیم که یکی از اقدامات تربیتی ما می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی تصریح کرد: زندان های استان قم نسبت به برخی از استان ها جمعیت کمتری دارد؛ حتی برگشت مجدد هم در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

وی بیان داشت: میانگین برگشت زندانی به زندان در کشور 46 درصد بوده؛ اما در استان قم 37 درصد می باشد. مدیرکل زندان های استان قم اظهار داشت: تمام اقدامات فرهنگی در سطح کشور اعم از سوادآموزی تا دانشگاه به نوعی در زندان ها نیز وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان حدود 35 نفر از روحانیون در زندان ها مشغول به فعالیت از جمله اقامه نماز، آموزش قرآن، آموزش مسائل اخلاقی، اعتقادی و احکامی و ... می باشند.

وی خاطرنشان ساخت: خدمات مراقبت بعد از خروج از جمله فعالیت های ماست تا مجددا با انجام خلاف به زندان بر نگردند.

مدیرکل زندان های استان قم تصریح کرد: در حال حاضر 25 رشته و حرفه آموزشی در استان وجود دارد که به زندانیان آموزش داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی بیان داشت: کمتر از 4 هزار زندانی در زندان های استان قم وجود دارد که قریب به 40 درصد از آنان مرتبت با مواد مخدر می باشند.

وی ادامه داد: سرقت و جرائم علیه اشخاص از دیگر جرم هایی است که زندانی های قم به آن مرتکب شده اند.

مدیرکل زندان های استان قم اظهار داشت: امضای تفاهم نامه با نهضت سوادآموزی، آموزش و پرورش، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور و ... از جمله کارهایی است که برای پیشرفت سواد زندانیان انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی ابراز داشت: در سال 1394، سی و چهار نفر در کنکور شرکت کرده اند.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه هایی که به صورت جدی به دنبال آن هستیم، تشکیل مجمع خیرین قرآنی در زندان و بیرون از زندان است که اقدامات اولیه آن انجام شده است.

مدیرکل زندان های استان قم تصریح کرد: ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان به دنبال آزادسازی زندانیان واجد شرایط است تا بتوانند در جامعه و کنار خانواده زندگی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی با بیان این مطلب که قریب به 20 روحانی در زندان استان قم مشغول به فعالیت می باشند، اظهار داشت: نوع همکاری این عزیزان متفاوت است؛ چراکه برخی در وقت اداری و برخی نیز در سه نوبت نماز صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء حضور دارند؛ البته به دنبال آن هستیم تا فضای حضور شبانه روزی روحانیون را در کنار زندانیان فراهم سازیم.

وی ابراز داشت: یکی از فعالیت های مسئولان قضایی و زندان، ایجاد صلح و سازش میان دو طرف دعواست که خوشبختانه موارد فراوانی در استان قم وجود دارد که این کار انجام شده است.

مدیرکل زندان های استان قم خاطرنشان ساخت: زندانی یک هزار نفری برای زندانیان استان قم ساخته شده که تقریبا 98 درصد آن به پیش رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی تصریح کرد: یکی از کارهایی که اداره کل زندان های استان قم در دستور کار خود قرار داده، تعامل با سازمان ها و ارگان هایی استان است که از جمله آنها: کانون های مساجد اداره کل ارشاد می باشد که قریب به 5 کانون در سطح زندان ها افتتاح شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha