جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن کریم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز در نشست تخصصی "اهمیت قرآن در زندگی"، گفت: قرآن سرمایه ایمان و آئین نامه مسلمانی و زندگی سعادتمندانه است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حیدر عارف پور، مدیر مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز در نشست تخصصی "اهمیت قرآن در زندگی" که با حضور قاریان، حافظان قرآن، روحانیون و طلاب در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: قرآن سرمایه ایمان و آئین نامه مسلمانی است. هر مومنی که با تمرکز و توجه، قرآن را تلاوت کند، بر ایمان خود می افزاید و شوق و رغبت به خدا و احکام الهی در وجودش شعله می کشد.

مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز افزود: کتاب قرآن، کتاب بی همتا و همیشه زنده تاریخ، بزرگترین پشتوانه استقلال فکری و غنای فرهنگی و محکمترین و کارسازترین سلاح مبارزه با دشمنان انسانیت است.

وی ادامه داد: قرآن هم گنجینه معارف انبیاء و مجموعه علوم اولین و آخرین است و هم منادی بزرگ دانش و آگاهی یابی و خردورزی است.

حجت الاسلام عارف پور بیان کرد: قرآن بهترین کتاب خواندنی، فهمیدنی و عمل کردنی است. قرآن درمان گر بیماری های اندیشه و روان و آرامش بخش ترین پناهگاه مصونیت از فتنه ها و آشوب های روزگار است.

استاد حوزه علمیه شیراز تصریح کرد: قرآن ضامن حیات و بقای اسلام و عزت مسلمین و کشورهای اسلامی است.

مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز گفت: کتابی که از هرگونه تناقض گویی بری است و باطل و لغو در آن راه ندارد و هرگز نکته ای نامعقول، ضد علمی و یا دروغ در آن پیدا نمی شود، قرآن می باشد.

وی به فضیلت های تلاوت قرآن بر اساس روایات اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین(ع) در خطبه 183 نهج البلاغه می فرماید که قرآن امر کننده و نهی کننده است و در فراز دیگری می فرماید که این کتاب آسمانی ظاهری زیبا و باطنی عمیق دارد.

*آثار و فضایل تلاوت قرآن

حجت الاسلام عارف پور، با تاکید بر این که برای تلاوت قرآن کریم، فضایل، آثار و فواید دنیایی و آخرتی فراوانی بیان شده است، اظهار داشت: باروری ایمان، صفای دل، تخفیف گناهان، برخرداری از ثواب پیامبران، همنشینی با فرشتگان و ترقی در بهشت، درمان بیماری روحی، رفع غم و اندوه، عمر با برکت، استجابت دعا، رفع عذاب از پدر و مادر و فضایل دیگری از این قبیل از پاداش های تلاوت قرآن است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم تلاوت قرآن، ایمانمان را بارور کند باید آداب تلاوت ظاهری که اعم از ادب قاری، صدای خوش، برقرار کردن رابطه با قرآن و ... و آداب تلاوت باطنی اعم از فهمیدن اصل قرآن، تعظیم قرآن، داشتن حضور قلب، تدبر و فهمیدن آیات قرآن و درک معنای آن را نیز رعایت کنیم، لذا بدون توجه به این آداب از قرائت و تلاوت سودی نمی بریم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha