جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه/ مدیر واحد اطلاعات اندیشمندان و کارشناسان اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما، گفت: ۴۰ تصویر منحصر بفرد از فرزانگان و علمای بزرگ حوزه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در معرض نمایش گذاشته شده است.

حجت الاسلام احمد طوبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در خصوص فعالیت های اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهار داشت: امسال با توجه به ابتکار خوبی که در مرکز پژوهش ها اتفاق افتاد، همکاری خوبی با بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم صورت گرفت و بر اساس آن قرار شد بخش ویژه تصاویر فرزانگان، علما و مفاخر حوزوی در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، پیش بینی شود.

مدیر واحد اطلاعات اندیشمندان و کارشناسان اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما، افزود: راه اندازی بخش تصاویر فرزانگان، علما و مفاخر حوزوی، حاصل همکاری مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما با بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بود.

وی خاطرنشان کرد: واحد اطلاعات اندیشمندان و کارشناسان مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، اسناد گرانبها و گنجینه بسیار خوبی از تصاویر علما و اندیشمندان بزرگ حوزه را به خود اختصاص داده، به گونه ای که در حال حاضر حدود 120 هزار عکس و سند که برخی از آن ها حقیقتا منحصر بفرد است، در گنجینه ما موجود است.

حجت الاسلام طوبایی با بیان این که برخی از این تصاویر منحصر به فرد در قالب 40 تابلو عکس کم نظیر از شخصیت های بزرگ قرآنی، اخلاقی و علمای شیعه، در اختیار بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن قرار داده شده است، گفت: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از این مجموعه تصاویر علما و فرزانگان شده است.

وی با بیان این که مردم معمولا به تصاویر علما خیلی علاقه نشان می دهند، ابراز داشت: برخی از این تصاویر مربوط به 50 سال پیش است و برخی هم مربوط به گذشته های دورتر است، اما تاریخی را برای مخاطب تداعی می کند و در مجموع در یک نگاه چند معنا در ذهن مخاطب تداعی می شود.

حجت الاسلام طوبایی خاطرنشان کرد: در تصاویر علما و فرزانگان حوزه، چند نکته را می توان برداشت کرد که یکی از آن ها سبک زندگی اسلامی و دیگر سادگی شخصیت آن عالم ربانی است که در این تصاویر به خوبی نشان داده شده است.

مدیر واحد اطلاعات اندیشمندان و کارشناسان اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما، افزود: مخاطب بعد از نگاه به عکس، به نوعی با آن ارتباط برقرار کرده و با فکر گذشته و زندگی علما، به فکر عمیق فرو رفته و بهره معنوی زیادی از آن تصاویر می برد.

وی ادامه داد: برخی از این تصاویر مربوط به علمای فقید و برخی دیگر مربوط به علمایی است که اکنون در کهولت سن به سر می برند اما این تصاویر مربوط به دوره های پیشین آنان است.

حجت الاسلام طوبایی خاطرنشان کرد: تصاویر ظرفیت خوبی برای ترویج و تبلیغ سبک زندگی دینی، و الگو بخشی به نسل جوانی که مشتاق و علاقه مند به علما هستند، محسوب می شود چرا که با دیدن آن تصاویر یاد خدا، معنویت و یاد مجاهدت های آنان در عرصه های دینی و اجتماعی می افتند.

وی در خصوص درخواست بازدیدکنندگان برای دریافت این تصاویر، گفت: اگر متقاضیان از یک سازمان خاص باشند، می توانند با ارائه نامه رسمی درخواست خود را پیگیری و ما هم نسبت به آن ها پاسخ می دهیم و ا گر افراد به صورت انفرادی درخواست تصاویر را داشته باشند، می توانند با واحد روابط عمومی مرکز تماس گرفته و بعد از بررسی، به صورت موردی آن تصاویر را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha