جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمید رضا مطهری عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه/ رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم از اعلام فراخوان ارسال مقالات همایش ملی سیره و زمانه امام هادی (ع) خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این فراخوان در پنج محور اصلی شامل زندگانی امام هادی(ع)، سیره امام هادی(ع)، میراث علمی امام هادی(ع)، عصر و زمانه امام هادی(ع) و ماخذپژوهی امام هادی (ع) که البته هر کدام از این ها دارای محورهای فرعی نیز است.

وی افزود: با توجه به این که انجمن تاریخ پژوهان حوزه پیش از این همایش امام کاظم (ع) را  برگزار کرده بود و در فرودین امسال نیز همایش امام جواد(ع) را برگزار کرد، لذا در ادامه برگزاری سلسه همایش هایی درباره ابنا الرضا(ع) را در دستور کار قرار داده که امسال این برنامه با همایش ملی امام جواد(ع) در اوایل سال آغاز شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: با توجه به این که درباره سه امام بزرگوار ما یعنی امام جواد (ع) ، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) کار در خوری صورت نگرفته ، لذا ما در تلاش هستیم که در انجمن زندگانی و سیره و زمانه این سه امام را به صورت علمی و روش مند مورد بررسی دقیق علمی قرار دهیم.

وی افزود: طبعاً این مساله نیاز به یک کارجمعی داشت که در همین راستا امسال تجربه بسیار ارزشمند همایش امام جواد(ع) را داشتیم که سی ام فروردین ماه با حضور اندیشمندان برگزار شد.

این محقق حوزوی گفت: ان شاءالله امروز نیز محورهای همایش امام هادی (ع) به مراکز و نهادهای مختلف علمی ارسال می شود و مهلت فراخوان آثار نیز تا پایان دی ماه می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری همچنین ابراز داشت: به حول و قوه الهی بنا داریم که همایش سیره و زمانه امام هادی(ع) را حداکثر تا بهار 96 برگزار کنیم که فعلاً سطح همایش ملی است اما در حال رایزنی هستیم که با همکاری برخی مراکز علمی با صبغه بین المللی ، این همایش را در حد همایش های بین المللی برگزار کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha