جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد حسین عدالت مدیر کل امور بیمه های مرکز خدمات

حوزه/ مدیرکل امور بیمه‌های مرکز خدمات از برگزاری مراسم ضیافت افطاری خانواده روحانیون متوفی و تجلیل از آنها با عنوان همایش «ضیافت نور» برای اولین بار در ماه مبارک رمضان سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین عدالت  در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام ماه مبارک رمضان گفت: معمولاً در هر قشری از بزرگان و ریش‌سفیدان آن قشر و همچنین خانواده کسانی که به رحمت خدا رفته‌اند تجلیل صورت می‌گیرد، ولی در حوزه علمیه جای این موضوع خالی بود و به همین منظور معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات در ماه مبارک رمضان طرح تکریم و تجلیل از خانواده روحانیون متوفی را در دستور کار خود قرار داد.
وی با اشاره به اینکه با عنایت رئیس مرکز خدمات، این طرح برای اولین بار در کشور در ماه مبارک رمضان سال جاری اجرا می شود، بیان کرد: در حقیقت هدف اصلی از اجرای طرح، اکرام خانواده روحانیون مرحوم این است که یادی از عزیزانی شود که سال‌ها عمر شریف خود را در راه تبلیغ دین صرف کرده بودند و اکنون در میان ما نیستند که این امر در قالب دعوت از خانواده آنها در یک ضیافت افطاری در سراسر کشور صورت می گیرد.
مدیرکل امور بیمه‌های مرکز خدمات ابراز داشت: این طرح در استان‌هایی مانند بوشهر، البرز و خراسان رضوی اجرا شده است و به یاری خداوند در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر در سایر استان‌ها نیز اجرا می شود.
وی با بیان اینکه اگر روحانی و عالم دینی موفقیتی به دست می‌آورد مرهون صبر و استقامت خانواده و همسران آنهاست، گفت: در این ضیافت از همسران روحانیون که در حقیقت سختی‌های بسیاری را در کنار علما و روحانیون متحمل شده‌اند تجلیل صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین عدالت با اشاره به اینکه در این مراسم‌ها به بخش فرهنگی مرکز خدمات پیشنهاد کردیم برای پیشرفت فرزندان روحانیون مرحوم و برای اینکه دچار انحرافات اخلاقی و سیاسی نشوند تمهیداتی به خصوص در فضای مجازی اندیشیده شود، افزود: در این ضیافت افطاری از فرزندان روحانیون مرحوم تجلیل صورت می‌گیرد و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی ولو از نظر مادی ناچیز، بخشی از دین خود را نسبت به این عزیزان ادا می‌کنیم.
مدیرکل امور بیمه‌های مرکز خدمات با اشاره به اینکه ضیافت افطاری ماه مبارک رمضان با کمک خیرین و جذب منابع استانی انجام می‌شود، گفت: این ضیافت در کمال سادگی و حذف تشریفات و هزینه‌های زائد برگزار می‌شود  و معمولاً استان‌ها برای اجرای این کار خیر از خیرین کمک گرفته‌اند و بخش اندکی نیز از محل برنامه معاونت تأمین شده است.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: طرح اکرام معمرین یکی از طرح‌هایی بود که در سال‌های گذشته نیز توسط معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد و امسال نیز این طرح ادامه پیدا می‌کند و آن دسته از عزیزانی که سال‌های گذشته موفق به دیدار با آنها نشده‌ایم امسال به دیدار آنها خواهیم رفت.
حجت الاسلام و المسلمین عدالت به طرح اعزام معمرین، ازکارافتادگان و خانواده روحانیون مرحوم به مشهد مقدس در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به ماه رمضان، طرح ده روزه را ویژه این ماه برنامه‌ریزی کردیم و با مجموعه فرهنگی اقامتی ولایت نیز هماهنگی لازم به عمل آمد و تعدادی از استان‌ها نیز برای این طرح اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha