جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم اعتکاف رمضانیه در ماداگاسکار

حوزه/ مراسم اعتکاف رمضانیه با حضور ده ها تن از برادران و خواهران در دو مسجد الزهراء و امام رضا علیه السلام ماداگاسکار در حال برگزاری است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در مراسم اعتکاف رمضانیه که به همت نمایندگی جامعة المصطفی در ماداگاسکار برگزار شده، ۲۵ نفر در مسجد الزهرا(س) ماژونگاه و ۶۰ نفر در مسجد امام رضا(علیه السلام) انتاناناریوو پایتخت ماداگاسکار شرکت دارند.

گفتنی است؛ حدود  200 نفر از طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی نیز همنوا با معتکفین رمضانیه در مراسم احیایی که در نمازخانه ها و مساجد ماداگاسکار برگزار شده بود، شرکت کرده، و مراسم معنوی شبه قدر را به جا آوردند.

امشب نیز به مناسبت سالروز شهادت جانسوز امام المتقین علی بن ابی طالب(علیه السلام)، مراسم معنوی با حضور محبان و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در مسجد رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) ماداگاسکار برگزار می شود .

درباره اعتکاف رمضانیه

     پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در کنار دیگر عبادت ها، به اعتکاف توجه ویژه ای داشت. آن حضرت برای انجام این مهم، بر اعتکاف ماه رمضان، به ویژه دهه آخر آن اهتمام می ورزید و آن را با دو حج و دو عمره برابر می دانست.

     پیامبر ابتدا دهه اولِ ماه رمضان، سپس دهه دوم و در نهایت، دهه سوم این ماه را برای انجام اعتکاف برگزید و پس از آن، تا آخر عمر، بر اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان مداومت داشت. چون دهه آخر ماه رمضان فرا می رسید، پیامبر رخت خواب خویش را جمع می کرد و خود را کاملاً آماده عبادت می ساخت و در زیر سایبانی که برای ایشان فراهم می شد، عبادت می کرد.

    پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرماید: «هر کس در ماه رمضان ده روز معتکف شود، ارزش آن معادل دو حج و دو عمره است.

    امام خمینی رحمه الله می فرماید: «با فضیلت ترین اوقات اعتکاف ماه رمضان است و برترین ایام ماه رمضان، دهه آخر آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha