شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حاجتی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی گفت: خداوند در آیه۱۱ سوره حدید درخواست کرده که ای بندگان، به پروردگار خویش با کمک به دیگران، قرض الحسنه بدهید که این کار، رزق و روزی و ثروت شما را چندین برابر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز، در ادامه جلسات درس اخلاق ماه مبارک رمضان، با اشاره به فرازی از مناجات امام سجاد(ع) «وَالْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَسْأَلُهُ فَيُعْطِينِي وَ إِنْ كُنْتُ بَخِيلاً حِينَ يَسْتَقْرِضُنِي/ ‏»، اظهار داشت: حضرت در این فراز شریفه می‌فرمایند «ستايش خداى را كه چون از او چيزى درخواست كنم به من عطا مى‏كند و هرچند هنگامی‌که او از من قرض مى‏خواهد من بخل مى‏ورزم» که شاید این فراز اشاره به آیه 11 سوره حدید مبنی بر «مَنْ ذَا الَّذي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَيُضاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ کَريمٌ» دارد.

وی با طرح این مسأله که می شود به خدا هم قرض الحسنه داد، تصریح کرد: خداوند در آیه فوق درخواست کرده که ای بندگان، به پروردگار خویش با کمک به دیگران، قرض الحسنه بدهید! که این کار، رزق و روزی و ثروت شما را چندین برابر می کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، بابیان این‌که انسان در مسير زندگی با کاستی‌هایی روبرو مي شود كه خود توانائي رفع آن را ندارد، بیان داشت: اگر انسان‌ها در چنین مواقعی به یاری یکدیگر بپردازند، قطعاً در زندگی با چنان گشایش‌هایی روبه‌رو می‌شوند، که آثار و برکاتش تا آخر عمر همراهشان خواهد بود.

امام‌جمعه موقت اهواز، به آثار مطلوب «قرض الحسنه» در رونق اقتصادی جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: آنهایی که با علم اقتصاد اندک آشنایی دارند، می دانند که قرض الحسنه یعنی گردش مالی در جامعه و این گردش مالی در واقع منجر به فعال شدن بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی جامعه می شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، بابیان این‌که ثواب قرض الحسنه بالاتر از بخشیدن مال به مستمندان و فقیران است، گفت: خداوند سبحان فرموده شما تلاش، انرژی و توجهتان و نیرویتان به من قرض دهید، تا من به شما، را به‌صورت مضاعف اجرتان را پاداش دهم.

وی در پایان با اشاره به  فضیلت شب های قدر، اظهار داشت: به‌یقین آن‌کسی که شب قدر را درک کند عاقبت‌به‌خیری ابدی خواهد بود و توصیه می‌کنم که در این شب‌های عزیز، خواندن دعای ابوحمزه ثمالی بسیار تأکید شده که است که هیچ‌گاه نباید از آنان غافل شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha