پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آیت الله العظمی سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی به بیان هدف کسانی که نسبت به ایمان و شخصیت ابوطالب سخنان ناصحیح دارند پرداختند و گفتند: این افراد درباره شخصیت حضرت علی(ع) نمی توانند سخن بگویند درباره پدر ایشان این حرف ها را مطرح می کنند و صحبت از روایاتی می کنند که هرگز ارتباطی به حضرت ابوطالب ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی شامگاه یکشنبه در بیستمین برنامه «چشمه معرفت» که از شبکه اول سیما پخش شد، در پاسخ به شبهه ای مبنی بر اینکه برخی مدعی هستند حضرت ابوطالب تا پایان عمر به پیامبر اکرم(ص) ایمان نیاورد در حالی که شیعیان اعتقاد دارند ایشان علاوه بر ایمان، جان خود را در راه رسول خدا داده است، اظهار داشتند: «بررسی آثار علمی و ادبی»، «رجوع به خانواده» و «عملکرد» می تواند زمینه ساز قضاوت در مورد افراد شود.

ایشان، آثار هر فردی را بیانگر تفکر وی عنوان کردند و گفتند: آثار علمی و ادبی و به خصوص قصائدی که از حضرت ابوطالب به جای مانده است نشان دهنده ایمان به پیامبر(ص) در درجه بالا می باشد.

معظم له افزودند: آیا کسی که در اشعار خود می گوید نبوت پیامبر را از تورات و انجیل استشهاد می کند، می توان گفت موحد نیست؟

این مرجع تقلید با اشاره به نظر خانواده و بستگان در مورد حضرت ابوطالب، گفتند: ایمان ابوطالب مانند ایمان مومن آل فرعون بود که در ظاهر ایمان خودش را پنهان می کرد تا از موسی(ع) دفاع کند.

این استاد برجسته قرآن کریم با بیان اینکه حضرت ابوطالب مدافع پیامبراکرم(ص) و مومن آل قریش است، تصریح کردند: ایشان در ظاهر اظهار ایمان نمی کرد تا بتواند از پیامبراکرم(ص) دفاع کند؛ رسول خدا بعد از اطلاع یافتن از رحلت جناب ابوطالب، گریستند و اشک ریختند.

حضرت آیت الله سبحانی افزودند: جناب ابوطالب بعد از وفات عبدالمطلب به مدت 48 سال از پیامبراکرم(ص) دفاع کرد و زندگی ایشان را تحت نظر گرفت و حضرت خدیجه(س) را به همسری رسول خدا درآورد.

ایشان تصریح کردند: همچنین جناب ابوطالب برای حفظ دین اسلام به مدت سه سال در شعب ابی طالب حضور داشت و از جان پیامبر(ص) محافظت می کرد.

معظم له افزودند: جناب ابوطالب و حضرت خدیجه(س) بعد از پایان حصر شعب ابی طالب بر اثر سوء تغذیه رحلت کردند و پیامبراکرم(ص) آن سال را عام الحزن عنوان کردند.

این مرجع تقلید در پایان به بیان هدف کسانی که نسبت به ایمان و شخصیت ابوطالب سخنان ناصحیح دارند پرداختند و گفتند: این افراد درباره شخصیت حضرت علی(ع) نمی توانند سخن بگویند درباره پدر ایشان این حرف ها را مطرح می کنند و صحبت از روایاتی می کنند که هرگز ارتباطی به حضرت ابوطالب ندارد. 

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha