سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 386187
۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
گنجی

حوزه/ منهای ولایت، فهم قرآن ممکن نیست و اطاعت از ولایت امیرالمومنین(ع) و فرزندان معصومینش، مهر اصلی قبولی اعمال می باشد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین گنجی در جمع روزه داران ماه مبارک رمضان که در بیت آیت الله العظمی بروجردی برگزارشد، با اشاره به فضایل حضرت علی علیه السلام ابراز داشت: در بعد زمان چند مرحله برای ایمان حضرت وجود دارد که می توان به سنین نوجوانی اشاره کرد که ایشان در این دوران از اولین شخصیتی هایی بودند که به دعوت پیامبر عظیم الشان اسلام لبیک گفتند، همچون در جریانی که به یوم الدار معروف است و پیامبر (ص)در این دیدار اقوام خود را به اسلام فراخواندند که در این جریان آنان پیامبر را مورد تمسخر خود قرار دادند.

وی در ادامه ابراز داشت: حضرت علی علیه السلام زمانی ایمان آوردند که پیامبر اکرم (ص) در آن زمان در اوج تهدید ها و فشار بودند و در جهت انجام رسالت خود   مشکلات زیادی داشتند.

سخنران مراسم با اشاره به ویژگی های پیشوای جامعه اسلامی اظهار داشت: تمام ویژگی های یک پیشوای جامعه اسلامی در وجود حضرت علی علیه السلام می درخشید و همان بس که اگر ایشان نبودند زمین اهلش را فرو می برد.

وی در ادامه افزود: تمام سخنان حضرت علی(ع) کاشف است و  از اولین روز خلقت اطاعت از ایشان واجب بود و دلیل آن این است که پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی علیه السلام یک حقیقت و نور بودند که در نیمی خداوند متعال رسالت و در نیمه ی دیگر آن امامت قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین گنجی خاطر نشان ساخت: در نماز باید حضور قلب داشته باشیم و در این زمان است که نماز ما مورد قبول درگاه حق قرار می گیرد و به معراج می رسد که با حضور قلب باشد.

وی ابراز داشت: هر سخنی که در آن یاد خدا نباشد لغو است و اگر از لغویات اعراض کنیم خود به خود قلب آرام می گیرد و در نهایت حقیقت آیات خدا را خواهیم فهمید.

این خطیب حوزوی در پایان گفت:منهای ولایت فهم قرآن ممکن نیست و  اطاعت از ولایت امیرالمومنین(ع) و فرزندان معصومین(ع) مهر  اصلی قبولی اعمال می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha