پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
داود زارع المصطفی

حوزه/ با درک شب قدر و حقیقت آن و توسل به سید الشهدا(ع) می توان مقدمه ای برای تقرب به خدا پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین زارع  در جمع کارکنان و طلاب المصطفی در بیان فضیلت شب های قدر ابراز داشت: شب 23  مبارک رمضان یکی از سه شب قدر  می باشد که به این شب تاکید زیادی شده است.

معاون امور خانواده جامعه المصطفی در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی شب های قدر گفت: اولین سوالی که بر ذهن هر فردی خطور می کند این است که تاریخچه شب قدر از چه زمانی می باشد، اما باید دانست که  شب قدر از زمان وجود بشر بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین زارع در ادامه افزود: در طول سال در شب قدر مقدرات از ابتدای خلقت بشر تعیین می شود و استمرار آن در روایات متعدد بسیاری آمده است؛  اما متاسفانه در این مورد تحریف های صورت گرفته  که استمرار شب قدر را منکر شده اند.

وی با اهمیت خواندن شب بیست سوم ماه مبارک رمضان خاطر نشان ساخت: این شب، شب  امام زمان(ع) است و ملائکه بر محضر امام  عصر (عج) نازل می شوند، با درک شب قدر  و حقیقت  آن  و توسل به سید الشهدا(ع) می توان  مقدمه ای برای تقرب به خدا پیدا کرد.

 معاون امور خانواده جامعه المصطفی سرکشی به ایتام و شهدا را یکی از سیره های حضرت علی علیه السلام خواند و اظهار داشت: حضرت  در نخلستان ها، در فراغ از دست دادن حضرت فاطمه زهرا(س)  و در غم و اندوه یتیمان گریه می کردند و این نشان از توجه به یتیمان و اکرام آنها است لذا ما خود را پیرو ایشان می نامیم باید در این مسیر گام بگذاریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha