شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان

حوزه/ گناه باعث زنگار دل می‌گردد و برای اینکه زنگار قلب را از بین ببریم باید سحرها قرآن بخوانیم. در روایت آمده است که قلب انسان زنگ می‌زند، همان‌طوری که آهن زنگ می‌زند، پس قلبتان را با استغفار و قرائت قرآن جلا بدهید. همچنین کمک کردن و دستگیری از یتیمان هم زنگار دل را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم بحر کاظمی، مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) کلاردشت در همایش "سبک زندگی قرآنی و مدیریت فرهنگی در خانواده" بیان کرد: هنگامی که انسان گناه و معصیت پروردگار خویش را انجام می‌دهد، قطعا آن گناه و معصیت اثر سویی بر ظاهر و باطن آن انسان می‌گذارد، به طوری که در روایات است که با انجام هر گناهی لکه سیاهی بر قلب انسان می‌نشیند که آن لکه سیاه با مرور زمان و انجام گناهان، بیشتر و باعث سیاه شدن دل انسان می‌شود، به طوری که دیگر حقایق الهی را نمی‌تواند بشنود و به مخالفت با آنان می‌پردازد.

وی تاکید کرد: انسان برای آن که از آلودگی‌ گناهان پاک و طاهر گردد باید از یگانه پروردگار عالم مدد بجوید و از او بخواهد که گناهان گذشته او را بیامرزد؛ چرا که تنها با آمرزش و غفران الهی است که انسان از پلیدی‌ها و زشتی‌های گناه پاک می‌گردد .‌

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت ادامه داد: در حال حاضر زمانه به گونه‌ای است که طهارت واقعی داشتن مشکل شده است؛ زیرا در طول سال انواع غذاهای شبهه‌ناک را خورده‌ایم، لذا «ماه رمضان» فرصتی برای شست‌وشوی باطنی دلها ست. همچنین باید سعی کنیم در تناول غذاهای خود به طهارت وحلال بودن آن توجه ویژه نمائیم که در استجابت دعا خیلی تأثیرگذار است،

وی اظهار کرد: گناه باعث زنگار دل می‌گردد و برای اینکه زنگار قلب را از بین ببریم باید سحرها قرآن بخوانیم. در روایت آمده است که قلب انسان زنگ می‌زند، همان‌طوری که آهن زنگ می‌زند، پس قلبتان را با استغفار و قرائت قرآن جلا بدهید. همچنین کمک کردن و دستگیری از یتیمان هم زنگار دل را از بین می‌برد.

 بحر کاظمی در ادامه افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: ”و لبنلونکم بشیِ من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشران"‌یعنی "و امتحان می‌کنیم شما را به وسیله‌ای از ترس و گرسنگی و نقصان و ضرر از اموال و خودتان و..."که این آیه نشان دهنده آن است که انسان در تمام مراحل زندگی برای رشد و ترقی و ارزیابی عملکردش امتحان می‌گردد و کسانی در این امتحان پیروز می‌گردند که بر تقدیرات الهی راضی بوده و بر مشکلات و مصائب صبر نمایند.

وی با اشاره به ویژگی های زنان  شایسته از منظر قرآن بیان کرد: زن نمونه و شایسته از منظر قرآن زنی است عفیف و پاکدامن که از هر نوع آلودگی، زشتکاری و پلیدی پاک و منزه بوده و حجاب و پوششی مناسب داشته باشد. در قرآن کریم  بیان شده  که به مردان و زنان مؤمن بگو دیدگان خود را از هر نامحرمی فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که طبعأپیداست و زیورهایشان را آشکار نگردانند وروسریشان را برگردن خویش بیندازند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha