پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حبل المتین

حوزه/ تولیت آستان مقدس علوی در جریان زیارت حرم سید الشهدا(ع) و دیدار با شیخ عبدالمهدی کربلایی، یک اثر ارزشمند تاریخی متعلق به ۲۰۰ سال پیش را به موزه حرم حسینی اهدا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین سید نزار هاشم حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی در جریان زیارت مرقد مطهر سیدالشهدا علیه السلام با حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی دیدار کرد و یک قطعه تاریخی ارزشمند با قدرمت 200 سال را به موزه حرم مطهر امام حسین علیه السلام اعدا کرد.

سید حبل المتین در جریان اهدای این اثر تاریخی گفت: این اثر تاریخی یک زیارتنامه امام حسین علیه السلام مربوط به سال 1250 هجری قمری است که تا کنون در موزه امام علی علیه السلام از آن نگهداری می شد و امروز آن را به موزه حرم امام حسین(ع) اهدا می کنیم.

از سوی دیگر علاء ضیاء الدین مسئول موزه حرم مطهر حسینی در این رابطه گفت: اتفاقی که امروز رخ داد اتفاقی بی نظیر در تاریخ موزه است؛ چراکه این هدیه کمیاب، نفیس و بسیار مهم و ارزشمند که از طلا و سنگ های قیمتی در تزیین آن استفاده شده، از سوی آستان مقدس علوی به ما هدیه می شود و از سوی دیگر قدمت آن به 200 سال پیش باز می گردد و از این پس جایگاه ویژه ای در موزه آستان مقدس حسینی خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha