جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدحبیب الله موسوی

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: فعالیت علمی هیئات مذهبی موجب اعتلای نظام می گردد .

حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی استان کرمانشاه نقش بسزایی را در ترویج مکتب ائمه اطهار علیهم السلام در جامعه ایفا می کنند، ابراز داشت: فعالیت مجموعه های فرهنگی مذهبی در راستای تعظیم شعائر اسلامی همچون مناسبت های مذهبی، شهادت ائمه اطهار علیهم السلام، رمضان المبارک و محرم ضامن بقای اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ادامه داد: تلاش، جد و جهد علمی و رقابت هایی در این خصوص که از دل هیئات مذهبی رخ دهد مقدمات پرورش و پیشرفت نظام را برای اعتلای مسائل نظامی، پزشکی، معنوی، روحانی و ... فراهم می کند.

وی تأکید کرد: کانون های فرهنگی مذهبی باید مهد ایثار در راستای نشر علم باشند و این مهم را تا جایی ادامه دهند که جایگاهی عظیم در زمینه علمی پیدا کنند، تا خانواده ها جهت گذراندن اوقات فراغت و همچنین اوقات اصلی و برنامه های مهم زندگی فرزندانشان، هیئات مذهبی را عاملی در جهت اعتلای فرزندان خود ببینند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با استقبال از راه اندازی طرح حلقه های صالحین در هیئات مذهبی بیان داشت: حلقه های صالحین می تواند کانون آموزش و پرورش علمی و کاربردی میان جوانان مذهبی و انقلابی گردد.

این استاد حوزه علمیه علم را نزد ائمه اطهار علیهم السلام دانست و اظهار داشت: اقتدا و پیروی از علم انبیاء الهی نیاز ما را در زمینه های علمی و اخلاقی تأمین کرده و بایسته های کمال و علم را در انسان ها ایجاد می کند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در پایان عنوان داشت: ائمه اطهار(علیهم السلام) تنها در فقه، تفسیر و تأویل برای انسان ها علم آموزشی نداشتند، بلکه در باب اصول اعتقادات، حکمت ها، فیزیک و شیمی و علم نجوم برای ما الگو هستند لذا تبعیت جوانان مذهبی از امامان معصوم موجب پویایی و بالندگی هیئات مذهبی و نظام می گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha