جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راهپیمایی روز قدس

حوزه/ مراجع معظم تقلید، علما و نهاد های حوزوی با صدور بیانیه های جداگانه از ملت شریف ایران و امت اسلامی برای حضور پرشکوه در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای دفاع از آرمان های قدس شریف دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس بیان کردند: روز قدس روز وفاداری مسلمانان به قدس شریف و اعلام بیزاری از غاصبان و پشتیبانان غاصبان است؛ اسراییل اخیرا جمله هایی بیان کرده است که تا کنون می خواستیم با فلسطینی ها کنار بیاییم تا سپس بتوانیم با اعراب دیگر مصالحه کنیم، ولی امروز قضیه برعکس شده است و ابتدا باید با اعراب کنار بیایم و سپس بتوانیم با فلسطینی ها به مصالحه برسیم.

معظم له بیان کردند: در روز قدس فریاد فلسطینی ها در دنیا طنین انداز می شود تا نسل های مسلمین متوجه شوند که قبله اول مسلمانان از پیکره اسلام قطع شده است و این قطعه باید به پیکر جامعه اسلامی وصل شود.

آیت الله العظمی جوادی آملی

آزادي و راه‌پيمايي روز قدس از سنّت‌هاي حسنه امام راحل است

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: روز جهاني قدس را در پيش داريم که سنّت حسنه امام راحل(رضوان الله تعالي عليه) است که تنها روز قدس براي آزادسازي محرومان فلسطين نيست، روز قدس قداستي دارد به طول و عرض جهان اسلام، اولين مسئله مسلمين در اين نيم قرن و بيش از نيم قرن اخير جريان فلسطين بود. ما براي اينکه آن ضيافت از دست رفته را استرداد کنيم، اين ميزباني از دست رفته را استرداد کنيم هم حادثه تلخ و رخداد تلخ بحرين را محکوم کنيم، هم از جامعه جهاني بخواهيم به فکر آزادي و قداست و استقلال کشورها باشند و هم دست استکبار و صهيونيسم را باز نگذارند، جريان آن تجربه تلخ جنگ جهاني اول و دوم هنوز در ذائقه بشريت هست، کشورها با کشتن به آزادي نمي‌رسند، بشريت با خونريزي و کشتن به آزادي نمي‌رسد، الآن استکبار اگر قد کشيد طولي دارد براي اينکه روي بيش از هفتاد ميليون قبر ايستاده است، هفتاد ميليون يا بيش از هفتاد ميليون قبر زير پاي اين استکبار است، جنگ جهاني اول، جنگ جهاني دوم حداقل هفتاد ميليون کشته داد اينها روي اين قبرها ايستاده‌اند و قد کشيده‌اند و فرياد مي‌زنند، هرگز کشتن و کشتار بشر را متمدّن نمي‌کند. آزادي روز قدس و آزادسازي قدس و راه‌پيمايي روز قدس از سنّت‌هاي حسنه امام راحل است که بر همه ما لازم است شرکت کنيم کارهاي تلخ مسئولان سياسي و بلندپايه بحرين اين ضيافت را تلخ مي‌کند که بايد همه ما محکوم کنيم؛ علماء، حوزه‌ها، مراکز فرهنگي فکري کانون‌هاي ديني همه بايد در کمال آزادي باشند.

 آیت‌الله العظمی  سبحانی

مسجدالاقصی مکانی مقدس است که به جامعه اسلامی تعلق دارد

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مسجدالاقصی برای جامعه اسلامی اظهار کردند:‌ مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان جهان است و مسلمانان در صدر اسلام برای ماه‌های طولانی به سوی این مسجد مقدس نماز می‌خواندند، رسول اکرم(ص)‌ هم‌زمانی که به معراج رفت،‌ وارد مسجدالاقصی شد.

ایشان افزودند:‌ مسجدالاقصی مکانی مقدس است که به جامعه اسلامی تعلق دارد،‌ البته ممکن است که پیروان مذاهب و ادیان دیگر هم به قداست این مسجد معتقد باشند، اکنون یک گروه ستمگر به دنبال سلب مسجدالاقصی از مسلمانان هستند.

استاد خارج فقه حوزه ادامه دادند:‌ یک جمعیت جائر می‌خواهند که مسجدالاقصی را نادیده بگیرد،‌ آنها تلاش می‌کنند که آثار اسلامی در شهر قدس از جمله مسجدالاقصی را از بین ببرند که ما باید با آنها از طریق انجام اقداماتی همچون برگزاری راهپیمایی روز قدس مقابله کنیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی در خصوص راهپیمایی روز قدس گفتند:‌ همان‌طوری که امام خمینی(ره)‌ در ابتدای انقلاب فرمودند، مسلمانان باید در آخرین جمعه ماه رمضان‌،‌ در همه نقاط جهان که حضور دارند،‌ تظاهراتی برای حمایت از مردم فلسطین برگزار کنند تا اینکه این حکومت جائر صهیونیست سرجای خود بنشیند و قدس آزاد شود.

آیت الله العظمی  نوری همدانی:

همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس، از آحاد مردم دعوت کرد در راهپیمایی روز قدس حضوری گسترده و دشمن شکن داشته باشند.

 این مرجع تقلید تاکید کردند: امروز جنایات فراوانی در عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، افغانستان و پاکستان صورت می گیرد که نتیجه آن تخریب، کشتار و آوارگی ها است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم این جنایت ها و جریان ها به واسطه قدرت های استکباری و ایادی آنها و رژیم غاصب صهیونیستی صورت می گیرد.

 ایشان اظهار داشتند: این رژیم خون آشام و غده سرطانی غاصب باید از صفحه روزگار محو شود.

 حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس، تاکید کردند: همه مسلمانان و آزادایخواهان جهان در روز قدس با شعارهای کوبنده و قدم های استوار به میدان آیند و لرزه بر اندام مستکبران بیندازند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

فلسطین امروز فقط یک مرز جغرافیایی نیست

ماه مبارک رمضان آوردگاه مبارزه با نفس و جهاد اکبر و جمعه پایانی آن میدانی برای مبارزه‌ای سهمگین و جهادی کبیر در نفی استکباراست.

روز قدس، این یادگار ارزشمند امام خمینی‌(قدس سره) که به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) باید تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد، یک روز بین‌المللی و جهانی است که صحنه حضور حامیان حق و نافیان باطل برای خنثی کردن ترفندها و حیله‌های صهیونیسم و استکبار برای غصب مقاومت و عزت از مسلمانان است. فلسطین امروز فقط یک مرز جغرافیایی نیست بلکه معرکه  مواجهه حق و باطل و میدان جهاد کبیر است.

روز جهانی قدس، روز حضور ارزشهای اسلامی و حمایت از مظلومانی است که در مبارزه‌ی با اشغالگران صهیونیسم، زنان، کودکان و پیر و جوان خود را تقدیم کرده‌اند تا قبله گاه اول مسلمین در چنگال سیطره شیاطین قرار نگیرد.

اکنون که تلاش‌های گسترده جبهه استکبار برای حفظ و حراست از صهیونیسم، جهان و منطقه را به آتش کشیده است و تروریست‌های دست‌آموز داعشی محور‌های مقاومت اسلامی را هدف قرار داده‌اند تا فلسطین را از مسئله اصلی جهان اسلام بودن، خارج کنند تکلیف مؤمنین و آزادیخواهان جهان دو چندان شده است. امروز حمایت از فلسطین و محور مقاومت، جهاد کبیرِ ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین است و پاسداری از قدس، پاسداری از اسلام و ارزشهای اسلامی است.

فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا محور اصلی شعارهای انقلابی خواهد بود تا به همه نشان دهیم که بصیرت و دشمن شناسی را خوب آموخته‌ایم و آل‌سعود و آل‌خلیفه، داعشی و تکفیری که امروز دستانشان به خون مسلمانان آغشته است را فرزندان خلف و نامشروع صهیونیسم می‌دانیم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن حمایت از پایداری و استقامت مردم مظلوم فلسطین هشدار می دهد: تلاش برخی کشورهای منطقه و رژیم‌های مرتجع عربی در نزدیکی و پیوند با اسرائیل خنجری بر سینه مسلمانان به خصوص مردم مظلوم فلسطین و گامی در جهت رسوایی و سقوط این رژیم‌های دست نشانده خواهد بود. و محکومیت گسترده این خیانت بزرگ نشانه غیرت اسلامی و بصیرت دینی مسلمانان است. لذا حضور حماسی مردم مؤمن و روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس، حمایت از مسلمانان فلسطینی، قدس شریف تکمله‌ای بر عبادات ماه مبارک رمضان است و بی‌شک پیش خداوند اجری عظیم خواهد داشت و ان‌شاء‌الله فرزندان انقلابی اسلام عزیز، پرچمدار مبارزه بی‌امان با جبهه شرک و استکبار باقی خواهند ماند و عزت و اقتدار مقاومت اسلامی، صهیونیسم را نابود خواهد کرد.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه:

روز قدس تجدید پیمان با آرمان های حضرت امام (ره)و رهبری است

تدبیر و دور اندیشی حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی در پدید آوردن روز جهانی قدس و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام برائت از جبهه استکبار جهانی و رژیم اشغالگرصهيونيستي امروزه تبدیل به کانون خروش و صحنه غریو برائت از غاصبان و احساس اقتدار ملت های حق طلب و آزادی خواه در مقابل قدرت های استکباری و اسعتمارگر در اقصی نقاط جهان پهناور شده است و آزادی خواه در مقابل قدرت استکبارهای و استعمارگر در اقصی نقاط جهان پهناور شده است.

این موهبت ارزشمند پیش از آن که مردم سرافراز ما را بر ارزش هایی والای انقلاب اسلامی متماد و ماندگار کند، مسلمانان جهان را به اتحاد و یکپارچکی و همدلی این عنصر حیاتی و راهبردی نظام اسلامی فرا می خواند.

مدیریت حوزه های علمیه با دعوت از آحاد مردم وفادار به نظام مقتدر اسلامی جهت شرکت در این راهپیمایی پرشکوه ملل مسلمان جهان را به دوری از تفرقه و اجتناب از اختلافات مذهبی فراخوانده  اعلام می دارد ابراز تنفر و انزجار استکبار جهانی نشان از ایمان و قدرت لایزال الهی و موجب برافکندن نقاب تزویر و نفاق از چهره بازی خوردگان و خود فروختگان خواهد بود، چرا که امروزه آحاد مسلمین کاوس ویرانگر و بحران لاینحل امنیتی جهان سلطه شده است تا جایی که از سر استیصال و درماندگی دولت غاصب خونریز و کودک کش اسرائیل پلیدترن نماد جنایتکاران جهان سلطه، حمایت آشکار خود را از گروه های سرکوبگر تکفیری و تروریست هایی که با ایجاد جنگ های کور مذهبی و فرقه ای به نفع دنیای استکبار و تامین مصالح و منافع سیاسی آنان گام بر می دارند، دریع نکرده و با تمام امکانات از آنها جانبداری می کند.

روحانیون و طلاب ارجمند نیز با شرکت در این آوردگاه بزرگ اسلامي با آرمانهای رهبر کبیر انقلاب  امام خمینی (ره) تجدید پیمان کرده و با سر دادن فریاد رسای "مرگ بر آمریکا و مرگش بر اسرائیل" به ندای رهبر خویش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله) لبیک می گویند.

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم :

تا آخرین نفس از مبارزین و مجاهدین آرمان های قدس دفاع خواهیم کرد

مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای  به مناسبت روز جهانی قدس تصریح کرد: همان طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند، تا آخرین نفر و آخرین نفس از شما مبارزین و مجاهدین راه حق و فضیلت و آرمان های مقدس تان دفاع خواهیم کرد.

روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است .         امام خمینی قدس سره الشریف

با پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، موضوع فلسطین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار گردید. نماینده اسرائیل از ایران اخراج و سفارت فلسطین در کشور دائر و روحیه جدید توأم با نشاط و امید در کالبد مبارزین فلسطین دمیده شد.

اشغال سرزمین فلسطین و تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی از آغاز با حمایت های پیدا و پنهان انگلیس مکار و آمریکای جهان خوار همراه بود و اساسا برای انجام یک پروژه همه جانبه و دراز مدت استعماری با هدف قتل و غارت مسلمانان، چپاول و سلطه بر منابع و ذخائر کشورهای اسلامی طراحی و اجرا شده است. همان گونه که در پروتکل شماره هفتم حکماء یهود اعلام کرده اند، در اروپا و آسیا باید جنگ، فتنه و آشوب بر پا نمود تا به دو هدف بزرگ نابودی و تسلط کامل بر آنها دست یابیم.

حضرت امام راحل (ره) با هوشیاری و ژرف نگری منحصر به فرد خود، در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس انتخاب و برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین، آزادی قدس و سرزمین های اشغال شده طی فرمانی پیامبرگونه با فراخوانی تمام مبارزین و آزادی خواهان جهان و ایجاد یک جبهه گسترده جهانی از مسلمانان در مقابل توطئه خطرناک و پیچیده دشمنان ابتکار عمل را از دست آنها خارج نمود.

این انتخاب فوق العاده سرنوشت ساز امام راحل (ره) و حمایت های مستمر آن عبد صالح و حضرت امام خامنه ای مدظله العالی و مردم متدین و متعهد ایران اسلامی تا کنون به حول و قوه الهی دارای ده ها آثار و برکات بزرگ همچون پیروزی های عزت آفرین حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و نیز پیروزی های پی در پی مجاهدین فلسطین و غزه در جنگ های 22 روزه و 8 روزه به ارمغان آورده است.

الحمد لله والمنّه، رژیم به شدت درمانده صهیونیستی علی رغم ادعای واهی تصرف نیل تا فرات و نیز حمایت های مستکبرین و مجامع بین المللی، اکنون دچار مشکلات متعدد اجتماعی ، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و همچنین تنفر و انزجار جهانی شده است و روزها و سال های رو به زوال خود را سپری می کند. ما اعضای بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم، همراه و همگام با ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی در راه پیمایی بزرگ و دشمن شکن روز قدس با فریاد رسا و مشت های گره کرده به دهان غاصبان فلسطین و غزه و حامیان منطقه ای و بین المللی آنان خواهیم کوبید و از این پایگاه جهاد و علم و بصیرت به مبارزین جبهه مقاومت در فلسطین و غزه و کرانه باختری، لبنان، سوریه ، عراق، یمن و بحرین اعلام می داریم همان طوری که رهبر معظم انقللاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مدظله العالی فرموده اند، تا آخرین نفر و آخرین نفس از شما مبارزین و مجاهدین راه حق و فضیلت و آرمان های مقدس تان دفاع خواهیم کرد و به این دفاع مقدس نیز افتخار می کنیم. ان شاءالله

مجمع نمایندگان طلاب

در بیانیه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت روز جهانی قدس آمده است:هرسال مسلمانان و آزادمردان جهان بر اساس ابتکار ارزشمند و ماندگار بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ره در روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین در یک راهپیمایی عظیم جهانی، اعتراض خود را به رژیم صهیونیستی اسرائیل اعلام می کنند و فریاد عدم مشروعیت این رژیم را به گوش جهانیان به ویژه حامیان ستمگر آن رژیم می رسانند.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه همچنین افزوده:امسال نیز ضرورت حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بیش ز پیش احساس می شود، با توجه به سازش ننگین و شرم آور بعضی از کشورهای خائن منطقه، انزجار عموم مردم جهان نسبت به جنایات همیشگی رژیم کودک کش صهیونیستی، راهپیمایی روز قدس پرشکوه تر از سال های قبل برگزار خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن دعوت از مردم همیشه در صحنه ایران به ویژه طلاب و فضلای سراسر کشور و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس و سازشکاران مرتجع منطقه همگام با مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند نمود و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مطمئن است این حرکات ارزشمند در پرتو رهبری فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی منجر به آزادی قدس شریف و نجات مردم مظلوم فلسطین خواهد شد.به امید آن روز...ان شا الله.

حوزه‌ علمیه خواهران:

روز قدس روز جهانی نبرد با استکبار و ایادی شیطان است

نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(قدس الله نفس الزکیه)، در واقع گشایش جبهه متحد مسلمانان جهان بر علیه صهیونیسم غاصب بود.

روز قدس نشانه بیداری جهان اسلام و توجه دائمی به مسئله فلسطین و نابودی صهیونیسم جهانی در اندیشه و عمل و همچنین شاخص تمایز اسلام امریکایی از اسلام ناب محمدی(ص) است. ایادی دست نشانده منطقه چون فرقه منحرف و جنایت پیشه وهابیت و گروه‌های جنایتکار تکفیری از گنداب صهیونیسم جهانی تغذیه می شوند و اوامر اربابان غربیشان را اجرا می‌کنند. خیانت‌ها و جنایت‌های آنان دامن مردم بی گناه عراق و افغانستان و یمن و سوریه را گرفته است و میلیون‌ها انسان بی گناه را به خاک و خون کشیده و آواره کرده است.

آنان با اقدامات مفتضح خود سعی در فراموش شدن مسئله فلسطین و حاکمیت بلامنازع دوباره استکبار جهانی بر سرزمین‌های اسلامی و سرنوشت مسلمانان دارند. گرچه در هیچ کدام از این مقاصد شومشان راه به جایی نبرده و نخواهند برد و شاهد آن زمینگیر شدن امروز آنان در عراق و سوریه و ناکامی مستکبران جهانی در حل نهضت فلسطین است. با این همه مسئله قدس همچنان به برکت فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب در رأس همه امور قرار دارد و لحظه‌ای از اهمیت توجه به آن کاسته نمی‌شود.

رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در مقاطع مختلف دلیل این اهمیت در نگرش استراتژیک جهان اسلام به مسئله فلسطین است و تاکید مکرر ایشان در فراموش نشدن مسئله فلسطین گویای نقش حیاتی این امر در حفظ و اعتلای وحدت امت اسلامی و گسترش اقتدار مسلمین در جهان و نشانگر حضور گسترده امت مسلمان، خداجو و هشیار سرزمین‌های اسلامی و عدالت طلبان جهانی در روز قدس است.

حوزه‌ های علمیه خواهران سراسر کشور به همراه خانواده بزرگ طلاب خواهر ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و حضور باشکوه و پرشور در این راهپیمایی، از آحاد ملت غیور و انقلابی بویژه بانوان ولایتمدار ایران اسلامی می‌خواهد که بصورت گسترده و باشکوه در این همایش بزرگ اسلامی و انقلابی که یادگار حضرت روح الله(ره) است شرکت نمایند.

مدیریت حوزه علمیه استان قم:

حضور پرشور در روز قدس مشتی آهنین بر پیکرِ پوشالی غاصبانِ روسیاهِ خواهد بود

روز جهانی قدس تبلور عینی حمایت ملل آزاده و مستقل جهان از قیام ملت قهرمان و مظلوم فلسطین است. ملتی که با تکیه بر اراده پولادین خویش، غریو دشمن شکن خویش را برای رفع کامل اشغال از سرزمین پیامبران و آزادی قدس شریف سر داده است.

رمضان تلخ مسلمانان ستمدیده ی آن خطّه ی مقدس ، آغشته به درد و زخم و فریاد است،

مع الاسف مردم مظلوم و بی پناه یمن و بحرین نیز گرفتار همرزمان دست نشانده­ی استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی گشته اند.

حضور معنادار و پرشكوه هر ساله مسلمانان جهان، چون زلزله ای پایدار، پایه های عنکبوتی استعمار و اذناب منطقه­ای آن را می­لرزاند و روح رشادت و استقامت را بر تن مسلمانان سلحشور در اقصی نقاط جهان دميده، و صفوف و سنگر مقاومت شان را مستحكم تر مي­گرداند.

مدیریت حوزه علمیه استان قم ، با الهام از مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و تحت لوای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی، از آحاد امت مسلمان، برای شرکت در راهپیمایی پر شکوهِ روز جهانی قدس دعوت می نماید، تا بار دیگر بانگ نفرت و انزجار مسلمانان، از این همه درنده خویی و جنایت، و سکوت آلوده به تزویرِ مدعیانِ حقوقِ بشر، بر تارک تاریخ طنین انداز شود.

ان شاء الله این حضور پرشکوه، قلب انباشته از زخم و درد مادران و کودکان یمن و بحرین و غزّه را مرهم نهد، و مُشتی آهنین بر پیکرِ پلید و پوشالی این غاصبانِ روسیاهِ عصیانگر فرود آورد، که، إِنِ اسْتَنْصَرُوكُمْ فِى الدِّینِ فَعَلَیْكُمُ النَّصْرُ (الانفال آیه 72)*

جامعه المصطفی:

جهان اسلام، بر نابودی رژیم صهیونیستی پای می‌فشرد

حوزه/ جامعه المصطفی العالمیه در بیانیه ای تصریح کرد: روز جهانی قدس، روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

تجلی وحدت و اتحاد اسلامی مسلمانان در ابتکار هوشمندانه و دوراندیشانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، و مقابله با تلاش گسترده دشمنان جهان اسلام برای محو مقاومت و یا به حاشیه راندن موضوع فلسطین از مسایل اصلی جهان اسلام، همواره مورد تأکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بوده است.

حمایت از ملت فلسطین و گروه‏های مبارز فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی و افشای جنایات این رژیم در راه اندازی جریانات تکفیری - تروریستی و تحریک کشورهای همسایه در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و بی دفاع بحرین و ایجاد جنگ در یمن  به منظور برهم زدن امنیت کشورهای اسلامی و عربی، از جمله موارد مهمی است که در روز قدس سال جاری باید مورد توجه قرار گیرد.

جامعه‌المصطفی‌العالمیه ریشه اصلی بحران خاورمیانه را تداوم اشغال فلسطین و استمرار خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی می‌داند و تصریح می‌نماید که خفاشان شب‌پرست باید بدانند روزی تاریکی رخت برخواهد بست و خورشید پیروزی بر بام غزه طلوع خواهد کرد؛ از این رو، همچون سال‌های پیش و به پیروی از آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، همه کسانی را که شعله‌ای از نور انسانیت و آزادگی در وجودشان روشن است، فرامی‌خواند تا با شرکت در راه‌پیمایی روز جهانی قدس، جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم نموده، با فریادهای اعتراض‌آمیزشان سبب قدرت و قوت قلب مردم فلسطین شوند و نشان دهند که جهان اسلام، بر نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و احقاق حق ملت مظلوم فلسطین پای می‌فشرد و آزادی قدس شریف را مهم‌ترین دغدغه خویش می‌داند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha