جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش ضیافت نور در قم

حوزه/ همایش «ضیافت نور» به‌منظور تکریم خانواده روحانیون استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همایش ضیافت نور به‌منظور تکریم خانواده روحانیون مرحوم، چهارشنبه شب با حضور 1000 نفر در حسینیه شهدا قم برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مدنی عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات در این مراسم با بیان اینکه یکی از اسامی خداوند در قرآن و روایات جابر به معنای جبران کننده است، گفت: این خصوصیت نشان می‌دهد خداوند بزرگ انسان‌ها را در این عالم صاحب حق می‌داند که خود را جبران کننده می‌نامد.
وی افزود: خداوند می‌فرماید وقتی مصیبت‌هایی در زندگی شما به وجود می‌آید من جابر هستم و خود را بدهکار شما می‌دانم و این مصیبت را جبران می‌کنم.
عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات تصریح کرد: گاهی جبران در این دنیا و از جنس همان خسارت است و گاهی نیز خسارت نیز در دنیا و از جنس دیگری است ولی چشم ما باید باز باشد که آن را ببینیم.
وی گفت: اگر در دنیا مصیبتی بر ما وارد می‌شود و نزدیکی را از دست می‌دهیم نباید زیاد ناراحت باشیم چراکه خداوند وعده داده است که جبران می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین مدنی با اشاره به آیه 23 سوره احزاب عنوان کرد: خداوند در قرآن می فرماید «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ و منهم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند
وی ابراز داشت: بر اساس این آیه ما در انتظاریم و وظیفه داریم که عوض نشویم و راه را عوض نکنیم و افتخار ما نوکری  امام زمان(عج) است و نباید این افتخار را از دست بدهیم.
حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی مدیر مرکز خدمات استان قم در ابتدای این مراسم گفت: همایش ضیافت نور به منظور تکریم خانواده روحانیون مرحوم و با برنامه‌ریزی معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود.
وی ابراز داشت: ارائه خدمات عاطفی در کنار دیگر خدمات مرکز همواره مورد تأکید رئیس مرکز خدمات بوده است و این همایش نیز در راستای ارائه خدمات عاطفی مرکز خدمات برگزار می‌شود.
وی گسترش فرهنگ طلبگی و روحانیت در خانواده‌ها را یکی دیگر از اهداف این همایش دانست و گفت: ما باید با گرامیداشت یاد روحانیون از دست رفته فضاییی را ایجاد کنیم که فرزندان این خانواده  ها ادامه دهنده راه پدران خود باشند.

در پایان پس از مدیحه سرایی به مناسبت شهادت امیرالمومنین(ع) و نماز جماعت، خانواده های روحانیون مرحوم در کنار مسئولین مرکز خدمات روزه خود را افطار کردند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha