پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پیامبر(ص)

حوزه / کتاب حکمت های کوتاه از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) حاوی احادیث حکمت آمیز دو کلمه ای، سه ، چهار و پنج کلمه ای از اهل بیت و پیامبر علیهم السلام است .

به سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» گروه پژوهشی حدیث موسسه امام هادی(ع) این کتاب را در بهار 1395 با تیراژ 1250 نسخه چاپ و به بازار نشر عرضه نموده است.

این کتاب شامل مطالبی مانند "حکمت های کوتاه پیامبر(ص)"، حکمت های کوتاه امیرالمومنین(ع)"، "حکمت های کوتاه فاطمه زهرا(س)،" حکمت های کوتاه امام حسن(ع)"، حکمت های کوتاه امام حسین(ع)،" حکمت های کوتاه امام سجاد(ع)"،" حکمت های کوتاه امام باقر(ع)"، می باشد.

در مقدمه می خوانیم که بهره مند کردن انسان ها و آشنا نمودن آنان با آنان با سخنان پیشوایان دین بهترین خدمت به انسانیت است زیرا کلمات نورانی اهل بیت(ع) انسان ساز و جامعه ساز بوده، سعادت دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

حضرت امام صادق(ع) فرمودند" " راوری حدیث ما که قلب های شیعیان ما را محکوم می کند برتر از هزار عابد است، در روایت دیگر است که هر کس دو حدیث بیاموزد و خودش از آن بهره مند شود و یا به دیگران بیاموزد و ایشان را بهره مند کند، برای او از شصت سال عبادت بهتر است.

در این زمان که تهاجم فرهنگی از طریق رسانه های عمومی درصدد ریشه کن کردن فضایل اخلاقی و انسانی است در این زمان که مستکبران عالم خوار با ترویج فساد و فحشا می خواند سلطه خود را حفظ کرده و گسترش دهند و خلاصه آنکه اخلاق و انسانیت و معنویت را مورد هجوم قرار داده اند یکی از بهترین راه ها برای مقابله با این گونه تلاش های شیطانی و انحرافات حفظ و نشر کلمات کوتاه و سازنده اهل بیت (ع) است، تا با بهره مندی همگان از این گروه های حکیمانه و فطری انسانی و سعادت پرور بشود قدمی در تقابل این شیطان برداشته و ایجاد بصیرت سدی محکم در برابر آنها پدید آوریم. در این کتاب سعی شده است احادیث حکمت آمیز دو کلمه ای، سه تا چهار و پنج کلمه ای از اهل بیت و پیامبر جمع آوری شود زیرا کلمات کوتاه زودتر حفظ می شود و می تواند از این جهت اثر بخش تر باشد.

توجه به این نکته لازم است که هر چند احادیث کتاب از نظر لفظ کوتاه می باشد و معانی روشن، رسا و حکیمانه ای دارند ولی بعضی از آنها نیاز به شرح و توضیح دارد که مولفین کتاب برای بهره مندی کامل خوانندگان به بیان این شرح و توضیحات پرداخته اند.

علاقه مندان و خوانندگان جهت تهیه کتاب می توانند به آدرس؛ قم، خیابان توحید، کوچه 5، پلاک 13، موسسه امام هادی(ع) مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 38825255-025 تماس حاصل نموده و همچنین به وب سایت موسسه به آدرس اینترنتی www.imamhadi.ir   مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha