چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی، نظم آفرینش را از مهمترین دلایل موحدان و دلایل اثبات عظمت خداوند دانستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی بعد از ظهر امروز در جلسه درس تفسیر سوره مومنون که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، گفتند: خداوند در آیه مَا اتَّخَذَ اللَّهُ مِنْ وَلَدٍ وَمَا كَانَ مَعَهُ مِنْ إِلَهٍ إِذًا لَذَهَبَ كُلُّ إِلَهٍ بِمَا خَلَقَ وَلَعَلَا بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يَصِفُونَ  پاسخ مشرکین را در خصوص ابعاد توحید بیان می کند.

ایشان افزودند: خداوند در مقاطع مختلف بر این امر تصریح کرده است که خدای را فرزندی نیست و البته مسیحیان هستند که خداوند را دارای فرزند می دانند و فرزند ایشان را نیز حضرت مسیح(ع) معرفی می کنند.

این مرجع تقلید بیان کردند: در کنار این گروه، حتی مشرکان قریش نیز مدعی بودند خداوند دارای دختر است که موضوع باطلی است و قرآن در مقاطع مختلف و پیامبر بارها این مساله را با شدت رد کردند.
استاد درس خارج حوزه  با ذکر این مطلب که یهودیان عزیر را فرزند خداوند می دانستند، تصریح کردند: خداوند متعال پاسخ این گروه را نیز با آیات خود داده است و با تعابیر مختلف بیان کرده است که خداوند از آنجا که بی نیاز مطلق است هیچگاه به فرزند نیز احتیاجی ندارد زیرا فرزند یکی از احتیاجات انسان است.
معظم له بیان کردند: داشتن فرزند سبب تعدد خدا است و این موضوع باطل است و قرآن کریم نیز در آیات مرتبط به توحید پاسخ مشرکان و سایر کسانی که ادیان را تحریف کردند را داده است.

این مرجع تقلید بیان کردند: اگر برای خداوند فرزند قائل شویم تعدد اله است و فرزند سبب می شود که خدایان متعددی به وجود بیاید که قرآن کریم آن را رد کرده است.

حضرت آیت الله سبحانی اظهارکردند: صرف وجود قابل تکرار نیست؛ خدا دارای ماهیت و عدم نیست و صرف وجود است و صرف وجود قابل تعدد نیست، خداوند صرف وجود است و هیچ همتایی ندارد.
ایشان اظهارکردند: خداوند بی انتها و پایان ناپذیر است و غیر متنها است؛ خدا است که زمین و ابرها و آسمان و ستاره ها را اداره می کند و  بسیاری از اقمار و سیاره و منظومه هایی که هنوز بشر آنها را کشف نکرده است؛ خداوند متعال جهان را با نظمی خاص می چرخاند و این موضوع نشان می دهد که خداوند بر همه چیز مدبر است.

این مرجع تقلید اظهارکردند: میلیون ها سال خورشید می تابد و نظم جهان آفرینش به خاطر وجود خداوند است و همین نظم از اعجازهای بزرگ خداوند است، ولی متاسفانه بسیاری درمقابل این حقیقت محض بهانه می آورند و آن را نمی پذیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha