جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ترویج سلفی‌گری در هلند نگرانی‌هایی را در پی داشته است

حوزه/ سلفیان در روتردام هلند زمینی را خریداری کرده و قصد دارند آن را به یک موسسه آموزشی تبدیل کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dutchnews.nl، سلفیان در روتردام در جنوب هلند یک زمین 7 هزار مترمربعی متعلق به مدرسه‌ای را خریداری کرده و قصد دارند آن را به یک موسسه آموزشی و تحصیلی تبدیل کنند.

قرارداد فروش این زمین توسط یک هلندی مصری تبار مرتبط به سازمان‌های افراط‌گرا و بحث برانگیز در هلند امضا شده و از طریق یک شرکت مالی آلمانی با  واریز پول از خاورمیانه، خریداری شده است.

در این میان نه شورای شهر و نه شوراهای محلی از این قرارداد خرید مطلع نبوده‌اند. این درحالی است که در ماه دسامبر، پارلمان هلند قانونی را به دولت ارائه کرد که طبق این مصوبه سازمان‌های سلفی اجازه فعالیت در این کشور را ندارند، زیرا به گفته مقامات امنیتی این سازمان‌ها در ارتباط با تروریست‌های افراط‌گرا  هستند. با این حال دولت هلند این قانون را  به بهانه آزادی‌های شهروندی نپذیرفته است.

در این میان چندین سازمان مذهبی قصد نقل مکان به این املاک را دارند. ادوین باکر متخصص مباره با تروریسم در این باره گفت: من تصور می‌کنم یک موسسه سلفی نامناسب و نامطلوب باشد و به نظرم پذیرش این قرارداد به خاطر مسائل مالی باشد. آیا هیات دولت آنچنان که تصور می‌کنند آزادانه تصمیم می‌گیرند یا عربستان سعودی نقش تعیین کننده دارد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha