جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبدالخالق عبداللهی

حوزه/ امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: طلاب و مروجان دین با حضور در مساجد و استفاده از منابر خود و آگاه ساختن دیگران با احکام و فرامین الهی موجب کاهش فقر در جامعه گردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»  ازکرمانشاه حجت الاسلام و المسلمین عبدالخالق عبداللهی در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به جایگاه انفاق در قرآن کریم عنوان داشت: انفاق یکی از اصول سرنوشت ساز در زندگی انسان ها به شمار می رود که ترک آن عواقبی در زندگی انسان به همراه دارد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: افرادی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند و نسبت به مال انفاق شده منت نمی گذارند پاداش آن ها نزد پروردگار محفوظ بوده و در روز قیامت نه ترسی دارند و نه غمگین می شوند و این مهم نشان دهنده اهمیت انفاق در زندگی انسان ها می باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در جهت ترویج امر انفاق در جامعه ابراز داشت: طلاب می توانند نقش بسزایی در جهت تشویق و ترغیب افراد جامعه در راستای اجرای این امر الهی با اشاره به احادیث و آیات قران داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی یادآور شد: هویت دهی و شکل گیری فرهنگ دینی مردم به واسطه تبلیغ و مجاهدت روحانیون رقم می خورد لذا طلاب مسائل دینی و احکام الهی و همچنین حلال و حرام را در بین مردم تبیین نمایند.

امام جمعه موقت کرمانشاه اظهار داشت: طلاب و مروجان دین با حضور در مساجد و استفاده از منابر خود دیگران را با احکام و فرامین الهی آگاه کنند و با ترویج و اشاعه انفاق فقر و بسیاری از ناهنجاری ها را در جامعه کاهش دهند.

این استاد حوزه علمیه در پایان ابراز امیدواری کرد: ترمیم مشکلات نظام نیازمند همت و تلاش دوچندان مسئولان، حوزه های علمیه و عموم مردم است لذا رجوع به قرآن و عمل به رهنمودهای آن می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه گردد در نتیجه نقش روحانیت در تحقق این امر والا و تأثیر گذار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha