پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فعالیت‌های خیریه یک نانوایی مسلمان در تگزاس

حوزه/ مغازه نانوایی و شیرینی‌پزی در مسجد "ریور اوکس"، واقع در هیوستون، مستقیما به کودکان یتیم کنیا و برمه کمک‌رسانی می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» یک مغازه نانوایی و شیرینی‌پزی در شهر هیوستون واقع در ایالت تگزاس آمریکا خیریه ماه رمضان را به منظور کمک به نیازمندان آفریقایی راه اندازی کردند.

به گفته افشان محمد، سرپرست این پروژه خیریه، مغازه نانوایی و شیرینی‌پزی در مسجد "ریور اوکس"، واقع در شهر هیوستون تگزاس مستقیما به کودکان یتیم کنیا و برمه کمک‌رسانی می‌کند.

افشان می‌گوید: این فعالیت مفرح و خوبی است، مسلمانان پس از روزه‌داری و برگزاری نماز جماعت گرسنه می‌شوند و برای خرید نان و شیرینی به ما مراجعه می‌کنند. من  به همراه 10 تن از داوطلبان دیگر تا کنون توانسته‌ایم 2 هزار و 500 دلار در 3 مسجد ناحیه هیوستون جمع‌آوری کنیم.

مبالغ جمع آوری شده از طریق سازمان‌ خیریه «دست یاری» به یتیم‌خانه‌ها داده می‌شود و هزینه نگهداری از کودکان یتیم که سالانه 365 دلار می‌باشد را عهده‌دار می‌شود. این هزینه‌ها شامل تحصیلات، چک آپ سلامتی، مسائل قانونی و دیگر نیازمندی‌های کودکان می‌باشد.

این سازمان خیریه ملی که در سال 2005 تاسیس شده، به هدف ارائه کمک‌های مالی و تکمیل این وظیفه دینی مسلمانان در ماه مبارک رمضان مشغول به کار شده است.

ایوب حقی محمد مدیر دفتر سازمان خیریه دست یاری در هیوستون می‌گوید: رمضان امسال روی کمک رسانی به کودکان هایتی و کنیا متمرکز شده‌ایم. ما روی این کشورها تمرکز کرده‌ایم زیرا اخیرا به دلیل عدم پوشش رسانه‌ای به آن‌ها بی‌توجهی شده است. حتی اکنون نیز با وجود اینکه سال‌ها از زمان زلزله 2010 هایتی می‌گذرد، هنوز تعداد زیادی کودک یتیم و مردم نیازمند در این کشور وجود دارند. مردم کنیا نیز با مسائل و مشکلات زیادی روبرو هستند که یکی از این مشکلات  پناهندگان سومالیایی هستند.

ایوب می‌گوید: گروه خیریه نانوایی سال گذشته نیز حدود 7 هزار دلار برای کمک به مردم برمه جمع آوری کردند. آن‌ها تمام مراحل کار را از جمله پختن نان و شیرینی، گذاشتن میزها و فروش آن‌ها را برعهده دارند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha