پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباس دانشی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین دانشی گفت: کتاب‌فروشان منتخب استان قم از ۱۶ تیرماه به مدت یک ماه، در قالب طرح تابستانه کتاب، کتاب‌های خود را با ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف به شهروندان ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات مجتمع ناشران استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه خانه کتاب زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح عیدانه کتاب را در نوروز اجرا کرد گفت : این طرح مورد استقبال خوبی از طرف  مردم و کتاب‌فروشان قرار گرفت  لذا با استفاده از تجربیات آن، طرح تابستانه کتاب نیز برای تابستان امسال پیش‌بینی شده است.

وی افزود : کتاب‌فروشان منتخب این طرح در استان قم  از 16 تیرماه به مدت یک ماه در قالب طرح تابستانه کتاب، کتاب‌های خود را با 20 تا 50 درصد تخفیف به شهروندان ارائه می‌دهند و شهروندان در مدت مذکور می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌ها، از 20 درصد یارانه کتاب‌های عمومی و حدود۵۰درصد یارانه کتاب‌های کودک و نوجوان استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تابستانه کتاب نمایشگاهی به وسعت همه شهر در قم برگزار می‌شود، گفت: این طرح گام مهمی برای فراگیری کتاب‌خوانی در نظام اسلامی و قرار دادن کتاب در سبد مایحتاج خانواده‌هاست؛ و پیش بینی شده است این طرح با استقبال خوبی از طرف شهروندان قمی روبرو شود.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای طرح تابستانه کتاب دو میلیارد تومان بودجه و 10 میلیارد تومان یارانه اختصاص داده، اضافه کرد: استان قم در استقبال از این طرح دومین رتبه کشوری را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با تاکید بر اینکه فقط ناشران دارای فروشگاه می‌توانند در طرح تابستانه کتاب مشارکت داشته باشند، گفت: بر اساس تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها کتاب‌فروشان خارج از نمایشگاه نیز از یارانه نقدی برخوردار می‌شوند که با این اقدام عدالت اقتصادی بیشتری در حوزه کتاب اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  در پایان یادآور شد: طرح تابستانه کتاب فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است که فعالان عرصه کتاب باید از این فرصت بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

خاطر نشان می شود در ادامه این نشست خبری،حسین قوامیان، رئیس هیئت مدیره مجتمع ناشران استان قم نیز در سخنانی گفت: نزدیک به 80 ناشر و کتاب‌فروش از طرح تابستانه کتاب استقبال کرده و مجتمع ناشران در مدت اجرای این طرح برنامه‌های مطلوبی را در دستور کار قرار داده که سبب افزایش استقبال مردم می‌شود.

وی افزود: برای هر کتابفروشی در طرح تابستانه کتاب 10 میلیون تومان یارانه اختصاص داده شده که امیدواریم با مشارکت اصحاب رسانه استان، طی مدت اجرای این طرح حجم قابل توجهی از کتاب‌ها در قم به فروش برسد.

رئیس هیئت مدیره مجتمع ناشران استان قم با بیان اینکه حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در طرح تابستانه کتاب در مجتمع ناشران مستقر هستند، عنوان کرد: بنرها و پوسترهای مشخصی در کتابفروشی‌ها نصب می‌شود که نشان می‌دهد آنها در طرح تابستانه کتاب مشارکت دارند و شهروندان نیز می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی خانه کتاب از نشانی کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح آگاه شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha