شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عربیان همایش حریم آسمانی

حوزه/ یکی از پژوهشگران حوزوی گفت: نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، مستلزم تقویت باورها و اعتقادات دینی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛ حجت الاسلام عربیان امروز در همایش حریم آسمانی که در اداره تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار شد، با بیان اینکه حجاب و عفاف زیباترین و زیبنده ترین میراث ماندگار حضرت زهرا(س) برای همگان بخصوص بانوان است، افزود: با تقویت زیر ساختهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، می توان این مهم را در جامعه تعمیق و گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه اگر زیر ساخت های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تقویت شود، پایبندی به حجاب خود به خود صورت می گیرد و نیازی به تذکر در این باره نیست تصریح کرد:باید با پاسخگویی به شبهات دینی در خصوص فلسفه و کارکرد عفاف و حجاب با انگیزه خودجوش به سراغ مراعات حجاب در جامعه برویم.

این محقق حوزوی  با بیان اینکه تقویت و ارتقاء آگاهی های شرعی و دینی نیز راهی دیگر برای تقویت و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است، خاطر نشان کرد: با عمل به دستورات قرآن و پیروی از سیره اهل بیت ع باید همه نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام عربیان با تاکید بر اینکه اسلام دین علم و معرفت و کمال و سعادت برای انسان است، یادآور شد: انسان دارای سه بعد جدا نشدنی اندیشه، انگیزه و رفتار است و با عمل به این یه بعد بر اساس تعقل،قلب،و اعضاء و جوارح خود تصمیم می گیرد لذا کمال انسان نیز در کامل بودن وی در این سه زمینه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تنها برگزاری جلسات،همایش ها و برنامه های اخلاقی و قرآنی به تنهایی نمی تواند در جهت تعمیق و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تاثیر گذار باشد، گفت: برای تقویت و احیاء فرهنگ حجاب در جامعه باید باورهای الهی و توحیدی در بین افراد شکل گیرد؛ چرا که افراد بر مبنای این باورها اعتقادات و دستورات شخصی و اجتماعی زندگی خود را تنظیم می کنند.

کارشناس علوم دینی در پایان با اشاره به اینکه مانوس بودن و عشق افراد جامعه به سیره اهل بیت(ع) نیز راهی دیگر برای ترویج فرهنگ عفاف در جامعه است؛ افزود: احیاء و ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اهل بیت(ع) در بین آحاد جامعه نیز در تعمیق فرهنگ حجاب تاثیر بسزایی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha