پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هاشم فیروزی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی، این مهم را در گرو خرید کالاهای ایرانی دانست.

حجت الاسلام  والمسلمین هاشم فیروزی درگفتگو با خبرگزاری «حوزه» به تبیین  اقتصاد مقاومتی در جامعه پرداخت و گفت: اطلاع رسانی مناسب در جهت رشد سرمایه گذاری در کشور وتبلیغ  وتعمیق  فرهنگ کار وتبیین آثار آن بر استقلال اقتصادی کشور می تواند موثر باشد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین به نقش  تاثیرگذار رسانه ها برمسئله مهم اقتنصاد مقاومتی در جامعه اشاره و بیان داشت: درعصر حاضر یکی از پرقدرت ترین اهرم ها برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی رسانه است.

وی ادامه داد: امروز رسانه ها باید با بازنگری در شیوه ها وبه کارگیری سیاست های مناسب  وظیفه خود را برای تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی وتسریع در دستیابی به آن وآگاه نمودن مردم  جامعه به انجام  رسانند.

استاد حوزه علمیه قزوین به تشویق  بیشتر به خرید کالای ایرانی در جامعه را مورد تاکید قرارداد وعنوان داشت: رسانه ها می توانند فرهنگ سازی وتبلیغات گسترده ای نموده تا مردم  جامعه  برای خرید کالای ایرانی بیشتر تشویق و ترغیب  به خرید شوند واین نشان دهنده حمایت از کالای ایرانی ومقدمه ای برای دست یابی به خود کفایی وتقویت  اقتصاد ملی است.

حجت الاسلام فیروزی به الگوی مصرف وسبک زندگی در اسلام واقتصاد مقاومتی اشاره  واظها رداشت: اولین و مهم ترین قدم درراستای اصلاح الگوی مصرف بازگشت به دین وخودآگاهی وحرکت درمسیر احیای فرهنگ  اسلامی و بازگشت به  سبک زندگی  اسلامی است.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان به اقتصاد مقاومتی در آیات و روایات  وکلام معصومین  اشاره و عنوان داشت: ائمه معصومین(ع) در کلام خود الگوهای مصرف و مدیریت اقتصاد خانواده را به مسلمانان آموزش داده اند که باید در این مسئله دقت نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha