سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فرهنگ

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: اگر به کلیت دستگاه های فرهنگی نگاه کنیم می بینیم که دلسوزی نسبت به مسایل فرهنگی کشور در آن ها کم رنگ است.

حجت الاسلام مصطفی سلیمانیان، استاد حوزه علمیه همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ولنگاری فرهنگی، گفت: مسأله ای که در عرصه فرهنگ وجود دارد این است که افراط و تفریط هایی در این عرصه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اگر به کلیت دستگاه های فرهنگی نگاه کنیم می بینیم که دلسوزی نسبت به مسایل فرهنگی کشور در آن ها وجود ندارد و مانند مسئولان زمان جنگ تحمیلی دغدغه و روحیه جهادی وجود ندارد.

محقق حوزوی ابراز داشت: باید گفت بعضی از دستگاه ها و مسئولان کشور نه تنها دغدغه ای ندارند، حتی بی تفاوتی هم از آن ها دیده می شود و به بهانه هایی برنامه ای برای خیلی از مسایل کشور ندارند.

وی با باشاره به مشکلات عرصه فرهنگ گفت: مشکلات در عرصه فرهنگی زیاد است و بزرگ ترین آن ها دو موضوع است، که یکی بی اعتمادی به فرهنگ ایرانی اسلامی و اعتماد کامل به فرهنگ غرب است.

حجت الاسلام سلیمانیان افزود: دومین مشکل فرهنگی که در جامعه وجود دارد همان چیزی است که در عرف به آن چشم و هم چشمی و مدگرایی گفته می شود، که مد به هر سمتی پیش رود مردم هم به همان سمت گرایش پیدا خواهند کرد.

وی یادآور شد: در حوزه علمیه به عنوان نهادی که فعالیت های علمی و تبلیغی انجام می دهد، فعالیت های خوبی در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی صورت گرفته ولی به دلیل مشکلات بودجه ای و حمایت نکردن دستگاه ها، سرعت بخشی به فعالیت ها کند است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha