پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سرهنگ مهدی طاهرخانی- مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قزوین

حوزه/ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین با اشاره به رشادت های روحانیت در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، گفت: حوزه های علمیه و روحانیت هیچ گاه از مردم جدا نبوده و در همه عرصه ها حضوری موثر داشته و خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی، در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، به نقش تاثیر گذار روحانیت در دفاع  مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت در دوران حماسه و ایثار نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

 و امروز وظیفه همه مسئولین و دستگاهای اجرایی کشور استان بوده که باید دراین مسئله به خوبی برنامه ریزی شایسته ای نمایند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین ادامه داد: همراهی حوزه های علمیه و روحانیون با امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دفاع مقدس، بسیار تعیین کننده بود.

وی افزود امروزهم  طلاب و روحانیون به تاسی از رشادت ها و ایثار شهدای روحانیت، در دفاع ازحریم اهل بیت (ع) در برابر گروه های  تروریستی و تکفیری ایستاده اند و شهدای روحانی مدافع حرم مدافع گواه این مطلب می باشد.

سرهنگ طاهرخانی تصریح کرد: حوزه های علمیه  و روحانیت هیچ گاه از مردم جدا نبوده وهمیشه در همه عرصه ها حضوری موثر داشته و خواهند داشت.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین به برگزاری کنگره شهدای استان اشاره کرد و بیان داشت:  آثار و دست  نوشته های شهدای روحانی استان نیز تا حدودی جمع آوری شده و این تلاش ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با انتقاد از ساخته نشدن یادمان های شهدای گمنام در استان قزوین، ابراز داششت: 60 شهید گمنام در26 نقطه شهر دارالمومنین دفن شده اند که متاسفانه 10 یادمان شهداء ساخته  نشده و باید دراین زمینه نیزاقدام جدی صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha