جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی رئیس جمهور اوگاندا خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت

حوزه/ سخنگوی دولت اوگاندا در رابطه اعتراضات صهیونست‌ها به نام بردن از فلسطین به جای اسرائیل گفت: نام اصلی این سرزمین از آغاز فلسطین بوده است و سخنرانی موسونی هیچ اشکالی نداشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» بنیامین نتانیاهو رئیس نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز یک سفر چهار روزه به شرق آفریقا روز دوشنبه از اوگاندا بازدید کرد و او نخستین سیاستمدار اسرائیلی است که پس از 30 سال از این کشور ملاقات کرده است. قرار بود این سفر سبب گسترش پیوند دوستی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای آفریقایی شود، اما سخنرانی رئیس جمهور اوگاندا بحث‌های جنجال‌برانگیزی در این ملاقات به همراه داشت. یووری موسونی رئیس جمهور اوگاندا در سخنرانی خود بارها و بارها از اسرائیل به عنوان فلسطین یاد کرد که این مسئله خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت.

طرفداران صهیونیست‌ها و لابی اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی کامنت‌های خشم و عصبانیت خود را ابراز داشتند و شهرک‌نشینان صهیونیستی آنچنان از این مسئله خشمگین شده بودند که از رادیوهای اسرائیلی خواسته بودند که پخش سخنرانی رئیس جمهور اوگاندا را متوقف کرده و آن را نیمه تمام بگذارد. نتانیاهو تا کنون هیچ واکنشی به این مسئله نشان نداده است.

در این میان اوفونو اوپوندو، سخنگوی دولت اوگاندا در رابطه با این مسئله اعلام کرد که نام اصلی این سرزمین از آغاز فلسطین بوده است و سخنرانی موسونی هیچ اشکالی نداشته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از بازدید از اوگاندا به کنیا، رواندا و اتیوپی سفر می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha