پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید محمد موسوی سلماس

حوزه/ امام جمعه سلماس گفت: زکات یک امر واجب بوده که باید پرداخت شود و نیز بیمه یک ساله جسم و جان آدمی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به آداب عید فطر اظهار داشت: در عید سعید فطر آداب و اعمالی وجود دارد که بخشی مستحب و بخش دیگر واجب است، از اعمال واجب این روز  زکات و فطره دادن است و هر کسی که غروب عید را درک می‌کند و دارای خصوصیاتی همچون بالغ، عاقل و غنی است باید فطریه خود را پرداخت کند.

وی افزود: زکات دادن یک عمل عبادی است که باید با قصد قربت پرداخت شود و نیز با پرداخت زکات فرد جسم و جان خود را به مدت یک سال بیمه می‌کند.

امام جمعه سلماس تصریح کرد: پرداخت زکات برای هشت مورد به کار می رود اما بهتر آن است که زکات را به آشنایان و نزدیکان خود که می‌شناسید و یقین دارید که نیازمند هستند بپردازید چرا که شاید این افراد نیازمند برای حفظ آبروی خود نتوانند نیاز خود را از کسی درخواست کنند و باید توجه داشت که زکات طوری پرداخت شود که نباید لطمه‌ای به آبروی شخص وارد کند بلکه می‌توان با یک صله رحم زکات را به عنوان هدیه به فرد داد و در دل نیت کرد.

وی خاطر نشان کرد: نماز عید فطر نیز یکی از اعمالی است که در زمان غیبت امام عصر(عج) مستحب بوده و به صورت فرادی و جماعت قرائت می‌شود، این نماز شکرانه برکات ماه مبارک رمضان است و پیام وحدت و زهد را می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به راهکارهای حفظ معنویت ماه مبارک رمضان بیان داشت: در این ماه که همه به قرائت قرآن مانوس شدند باید این راه را ادامه بدهند، هرچند روزی چند آیه تلاوت کنند چرا که قرآن کریم مایه سعادت دنیا و آخرت است و باید با تدبر و تفکر خوانده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha