جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی گفت: مردم روزه‌دار باید تلاش کنند که دستاوردهای حاصله از ماه مبارک رمضان را در طول سال برای خود حفظ کنندT چراکه ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت بوده و همگان باید تلاش کنند هم دستاوردهای فردی و اجتماعی این ماه عزیز را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام‌جمعه دزفول، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با تبریک حلول عید سعید فطر، این عید مبارک را برگشت مجدد همه انسان‌ها به فطرت الهی خویش دانست و اظهارداشت: قطعاً مسلمانانی که در ماه مبارک رمضان به عبودیت و بندگی خداوند پرداختند، گناهان آنها بنا به روایات معتبر ائمه معصومین(ع) پاک شده و نماز عید هم زمانی است که انسان با طهارت کامل از ماه ضیافت الهی خارج می‌شود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع)، گفت: امیرالمؤمنین در روایتی می‌فرمایند که «گناهان گذشته شما بخشیده شده و کسی که این‌گونه باشد، مثل نوزادی است که از مادر پاکیزه و مطهر زاییده شده است»؛ به همین دلیل اگر طاعات و عبادات ما زیر درگاه خداوند مقبول واقع شوند، إن شاءالله گناهانمان نیز بخشوده خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی، با اشاره به گرمای طاقت‌فرسای خوزستان، بیان داشت: امسال به دلیل آنکه ماه مبارک رمضان مصادف با فصل گرما بود، مردم روزه‌دار خوزستانی، برای بندگی و اطاعت خداوند متعال متحمل زحمت بیشتری شدند و بدین سبب نیز إن شاءالله اجر و پاداش آن‌هم بزرگ‌تر خواهد بود.

امام‌جمعه دزفول، تصریح کرد: مردم روزه‌دار باید تلاش کنند که دستاوردهای حاصله از ماه مبارک رمضان را در طول سال برای خود حفظ کنندT چراکه ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت بوده و همگان باید تلاش کنند هم دستاوردهای فردی و اجتماعی این ماه عزیز را حفظ کنند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نمازهای با شکوه عید فطر در سطح کشور، اظهار داشت: امروزه در جهانی که دشمن با نشان دادن چهره دروغینی از اسلام رحمانی، قصد فریب اذعان عمومی را دارد، حضور گسترده مردم در این نماز با فضیلت و نشان دادن اتحاد و رأفت مسلمین، می‌تواند هجمه‌ای در راستای مقابله با اقدامات منحرف دشمن باشد که إن شاءالله وعده همه مسلمانان عالم، فردا زیر آسمان خداوند برای اقامه نماز عید سعید فطر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha